پاول دورف از اپل به خاطر محدودیت های سافاری انتقاد کرد - تکفارس 
پاول دورف از اپل به خاطر محدودیت های سافاری انتقاد کرد - تکفارس 

پاول دورف از اپل به خاطر محدودیت های سافاری انتقاد کرد

افشین نوری
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - 18:03
پاول دورف

دولت انگلیس به‌تازگی تحقیقی را درباره اپل و مرورگر سافاری آغاز کرده است و حالا به نظر می‌رسد پاول دورف موسس تلگرام هم ‌نسبت به سیاست‌های اپل در سافاری شاکی است.  

دورف اپل را متهم کرده است که به‌طور عمد قابلیت‌های اپلیکیشن‌های وب را در مرورگر سافاری محدود کرده است و این موضوع باعث ایجاد محدودیت‌های بسیار زیادی برای توسعه‌دهندگان شده است و‌ حتی نسخه وب تلگرام نیز تحت‌تاثیر آن قرار گرفته است. 

به نظر دورف، هدف اپل از این کار مجبور کردن کاربران به دانلود اپلیکیشن‌ها از اپ استور است تا از این طریق بتواند کارمزد ۳۰ درصدی از توسعه دهندگان بگیرد. 

تلگرام هرچند الان در اپ استور قابل دسترس است اما این اپلیکیشن به‌تازگی با مشکلاتی از سوی تیم بررسی اپل مواجه شده است. از طرفی، نسخه وب این اپلیکیشن که هیچ فرقی با نسخه iOS ندارد، فقط برای آیپد و ‌آیفون قابل دسترس است. 

دورف معتقد است که سافاری باعث از بین رفتن معنای وب شده است و توسعه‌دهندگان از این بابت بسیار شاکی هستند. به نظر او سافاری نه‌تنها به وب کمکی نکرده است بلکه باگ‌های زیادی دارد و سرعت آن نیز پایین است. 

به‌گفته موسس تلگرام، توسعه‌دهندگان این پلتفرم ۱۰ مشکل اساسی مرورگر سافاری را لیست کرده‌اند که مهمترین آن‌ها عدم پشتیبانی از نوتیفیکیشن‌ها، بارگذاری رندوم و مشکلات بصری ذکر کرده‌اند.  

دورف به تحقیق دولت انگلیس درباره مرورگر سافاری نیز اشاره کرده و ابراز امیدواری کرده است که این تخقیقات در نهایت منجر به برداشته شدن محدودیت‌های سافاری از طرف اپل بشود. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم این ماجرا به کجا ختم‌ می‌شود و آیا اپل در سیاست‌های خود تجدیدنظر می‌کند یا نه.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید