ایلان ماسک: کارخانه بعدی تسلا در کانادا یا مکزیک احداث می شود - تکفارس 
ایلان ماسک: کارخانه بعدی تسلا در کانادا یا مکزیک احداث می شود - تکفارس 

ایلان ماسک: کارخانه بعدی تسلا در کانادا یا مکزیک احداث می شود

افشین نوری
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - 16:39
ایلان ماسک

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا گفته است که این شرکت کارخانه‌های خود را فقط در آمریکا توسعه نخواهد داد و کشورهایی مثل کانادا و مکزیک را هم برای این منظور در نظر دارد. 

ماسک ظاهرا در جلسه پرسش و پاسخی که با کارکنان تسلا داشته در پاسخ به این سوال که کارخانه بعدی این شرکت کجا احداث خواهد شد گفته است که تسلا هنوز تصمیم نهایی را در این‌باره نگرفته است، اما احتمالا این کارخانه در داخل کشور آمریکا نخواهد بود و تسلا برای احداث آن به‌دنبال یک مکان مناسب و بزرگ در منطقه آمریکای شمالی است. 

به هرحال، این اظهارات ماسک به معنای آن است که کارخانه بعدی تسلا خارج از آمریکای شمالی نخواهد بود و اگر خود آمریکا را لحاظ نکنیم دو کشور کانادا و مکزیک باقی می‌مانند. در حال حاضر، اولویت اصلی تسلا تمرکز روی کارخانه گیگافکتوری تگزاس است تا خودروهای برقی خود را در این کارخانه به تولید انبوه برساند. ماسک گفته است که این کارخانه اهمیت زیادی برای تسلا دارد، ولی در کنار آن به‌دنبال یک سایت مناسب برای احداث کارخانه جدید نیز خواهد بود. 

تولید انبوه خودروهای برقی Model Y  تسلا در کارخانه گیگافکتوری تگزاس به‌خاطر استفاده از باتری‌های جدید Tesla 4680 با سختی‌های خاصی مواجه است. بنابراین تولید باتری‌های جدید کمی زمان‌بر خواهد بود و تسلا نیز به این ‌امر  واقف است. 

ماسک قبلا گفته بود که هدف تسلا این است که تا پایان سال ۲۰۲۲ تولید انبوه خودروهای برقی را در گیگافکتوری تگزاس آغاز کند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا این شرکت به اهداف خود می‌رسد یا نه.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید