نتایج بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس در برابر دایمنسیتی ۹۰۰۰ منتشر شد؛ رقابت شانه به شانه - تکفارس 
نتایج بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس در برابر دایمنسیتی ۹۰۰۰ منتشر شد؛ رقابت شانه به شانه - تکفارس 

نتایج بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس در برابر دایمنسیتی ۹۰۰۰ منتشر شد؛ رقابت شانه به شانه

افشین نوری
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - 06:49
اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس

کوالکام به‌تازگی از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس به عنوان جایگزین اسنپدراکون ۸ نسل ۱ رونمایی کرد و‌ حالا نتایج بنچمارک این تراشه در برابر مدل قبلی خودش و دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک منتشر شده است.

کوالکام در زمان معرفی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس ادعا کرد بود که این تراشه ۱۰ درصد عملکرد بهتر و ۳۰ درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ دارد و عملکرد موتور هوش مصنوعی آن نیز ۲۰ درصد بهبود یافته‌ است.

حالا نتایج بنچمارک این تراشه دید بهتری درباره عملکرد آن در اختیار ما قرار می‌دهد. امتیاز تک هسته‌ای و چندهسته‌ای اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس در تست‌ها به‌ترتیب ۱۳۱۱ و ۴۰۷۰ شده است که اگر با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مقایسه کنیم این اعداد به‌ترتیب ۱۲۲۹ و ۳۷۰۶ شده‌اند که نشان می‌دهند عملکرد مدل پلاس حدود ۷ درصد بهتر از مدل اصلی است.‌

از آنجائیکه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس قرار بود ۱۰ عملکرد بهتری نسبت به مدل قبلی خود ارائه کند پس نتایج به دست آمده در بنچمارک مذکور تاحدودی قابل‌قبول هستند. نتایج تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای دایمنسیتی ۹۰۰۰ هم به ترتیب ۱۲۹۷ و ۴۳۳۳ شده‌اند که نشان می‌دهند عملکرد تک‌هسته‌ای آن هرچند مشابه مدل پلاس است اما عملکرد چندهسته‌ای آن بسیار بهتر از این مدل است. 

اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس هرچند عملکرد پردازشی بهتری نسبت به مدل قبلی دارد، اما مهمترین برتری آن بهبود بازدهی‌اش بوده است که به گفته کوالکام حدود ۳۰ درصد بهینه‌تر شده است. 

به هر حال، این نتایج نشان می‌دهند که اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس توانسته به اهداف خود در جبران ضعف‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۱ برسد. نظر شما درباره این نتایج چیست؟

منبع: Notebookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید