هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالاً امکان سوئیچ کردن بین واقعیت افزوده و مجازی را خواهد داشت - تکفارس 
هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالاً امکان سوئیچ کردن بین واقعیت افزوده و مجازی را خواهد داشت - تکفارس 

هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالاً امکان سوئیچ کردن بین واقعیت افزوده و مجازی را خواهد داشت

افشین نوری
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - 16:25
هدست واقعیت ترکیبی اپل

اپل هدست واقعیت ترکیبی خود را متاسفانه در رویداد WWDC 2022 معرفی نکرد و البته این به معنای آن نیست که این شرکت در حال آماده‌سازی آن نیست. طبق شایعات، این هدست سال آینده معرفی خواهد شد. 

در حالیکه هنوز بیش از یکسال تا زمان معرفی این هدست باقی مانده است امروز اطلاعات جدیدی درباره آن فاش شده است. 

مینگ چی کو، یکی از تحلیلگران مطرح حوزه فناوری، در توییتر خود گفته است که هدست واقعیت ترکیبی اپل قابلیت سوئیچ کردن بین واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را خواهد داشت. 

به گفته این تحلیلگر، این هدست با ارائه چنین قابلیتی احتمالا تبدیل به پرفروش‌ترین هدست موجود در بازار خواهد شد و مشتریان زیادی را جذب خود خواهد کرد. این قابلیت باعث خواهد شد تا شما از هر دو فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی استفاده کنید و نیازی به دو دو دستگاه مجزا نداشته باشید.  

اگر بخواهیم به‌طور خلاصه توضیح دهیم، واقعیت افزوده یک دنیای واقعی است که چیزهای دیگری را در واقعیت وجود ندارند به آن اضافه خواهد شد. اما واقعیت مجازی کلا ربطی به دنیای واقعی ندارد و یک ‌دنیای کاملا مجازی را در اختیار شما قرار می‌دهد. 

ترکیب این‌ دو فناوری نیز واقعیت ترکیبی را به ما خواهد داد که ترکیبی از هر دو را ارائه خواهد کرد. برای مثال، هدست هولولنز مایکروسافت چنین تجربه‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهد. حالا مشخص نیست که هدست اپا این دو فناوری را به‌طور مجزا ارائه خواهد کرد یا ترکیبی خواهد بود. 

کو گفته است که اپل این هدست را در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ عرضه خواهد کرد. این هدست هرچند تاکنون تاخیرهای زیادی داشته اشت اما به نظر می‌رسد در مراحل پایانی توسعه خود قرار دارد و احتمالا در زمان عرضه قیمتی در محدوده ۳۰۰۰ دلار خواهد داشت. 

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید