تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۲۲ خرداد: دستگاه الکترونیکی Speak & Spell معرفی شد - تکفارس 
تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۲۲ خرداد: دستگاه الکترونیکی Speak & Spell معرفی شد - تکفارس 

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۲۲ خرداد: دستگاه الکترونیکی Speak & Spell معرفی شد

افشین نوری
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - 11:05
Speak & Spell

شرکت Texas Instruments در ۱۲ ژوئن ۱۹۷۸ اسباب‌بازی Speak & Spell را در نمایشگاه Consumer Electronics  معرفی کرد.

Speak & Spell یک دستگاه الکترونیکی دستی و اسباب‌بازی آموزشی بود که از فناوری پردازش سیگنال دیجیتال (DSP) برای پردازش صوتی استفاده می کرد و صدای آنالوگ را به صدای دیجیتال تبدیل می‌کرد. هدف از ارائه چنین محصولی افزایش توانایی‌های صحبت کردن کودکان بود تا آن‌ها با تلفظ صحیح کلمات آشنا شوند.

شرکت Texas Instruments یک شرکت آمریکایی فعال در حوره فناوری و از تولیدکنندگان بزرگ نیمه‌هادی و مدارهای مجتمع در دنیاست. محصولات این شرکت عمدتا به طراحان صنعت الکترونیک در سراسر جهان فروخته می‌شوند تا در محصولات نهایی آن‌ها مورد استفاده قرار گیرند. این شرکت هم‌اکنون در چهار زمینه اصلی فعالیت می‌کند که عبارتند از: تجهیزات آنالوگ، پردازنده‌های پنهان، پردازنده‌های نوری دیجیتال و فناوری‌های آموزشی.

در طول سال‌های گذشته طراحی Speak & Spell چندین بار تغییر کرده است و در سال ۲۰۱۹ سومین تغییر اساسی آن ارائه شد. در سال ۲۰۱۹ نیز شرکت Basic Fun حق تولید آن را به دست آورد، اما نسخه به‌روزشده آن دچار تغییرات زیادی شد که شامل استفاده از یک تراشه جدید، استفاده از نمایشگر LCD به جای VFD و حذف کارتریج‌های متحرک می‌شدند.

امروزه، نوازندگان نیز از Speak & Spell به عنوان یک ابزار تنظیم صدا استفاده می‌کنند و می‌توانند صداهای بیشتری با آن ایجاد کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید