گوگل و اپل در انگلیس تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند - تکفارس 
گوگل و اپل در انگلیس تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند - تکفارس 

گوگل و اپل در انگلیس تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند

افشین نوری
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - 15:05
گوگل

سازمان CMA انگلیس که بر قوانین ضدانحصاگرایی در بازار نظارت می‌کند امروز اعلام کرد که به‌زودی درباره سلطه گوگل و اپل بر بازار مرورگرهای موبایلی تحقیق می‌کند‌.

این سازمان علاوه بر این‌ موضوع درباره محدودیت‌های اعمال شده از سوی اپل بر گیمینگ ابری از طریق اپ استور نیز تحقیق و تفحص می‌کند. گوگل نیز ظاهرا در پلی استور محدودت‌هایی را در سیستم پرداخت ایجاد کرده است که این موضوع نیز قرار است مورد بررسی قرار بگیرد. 

 سازمان CMA اخیرا دومین تحقیق ضدانحصارگرایی خود را در مورد کسب‌وکار تبلیغات گوگل را نیز شروع کرده است و به نظر می‌رسد گوگل قوانین موجود در این زمینه را نقض کرده است. 

این سازمان نگران آن است که افزایش سلطه گوگل و اپل بر بازار سیستم‌های موبایلی لطمه دی به سایر شرکت‌ها بزند و مانع از رقابت سالم بین آن‌ها شود. این سیستم‌ها شامل مرورگرهای کروم و سافاری و فروشگاه‌های آنلاین اپ استور و پلی استور می‌شوند. 

علاوه بر دولت انگلیس، سایر کشورها نیز به‌دنبال افزایش نظارت خود بر شرکت‌های بزرگ فناوری مثل متا و اپل هستند و سال گذشته نیز همین سازمان CMA یک واحد اختصاصی دیجیتال مارکتینگ راه‌اندازی کرد که‌ هدف آن جلوگیری از سلطه متا و گوگل بر شرکت‌های کوچک بود.  

گوکل و اپل هم‌اکنون با شکایت‌های زیادی در رابطه با نقض قوانین ضدانحصارگرایی مواجه هستند و حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم نتیجه تحقیق CMA به کجا ختم ‌می‌شود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.