سامسونگ به زودی یک گوشی رول شدنی معرفی می کند - تکفارس 
سامسونگ به زودی یک گوشی رول شدنی معرفی می کند - تکفارس 

سامسونگ به زودی یک گوشی رول شدنی معرفی می کند

افشین نوری
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - 08:33
سامسونگ

گوشی‌های تاشو در طول چند سال گذشته محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده‌اند و در بین آن‌ها گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ سامسونگ جایگاه خاصی داشته‌اند‌. این دو گوشی حدود ۶۰ درصد از فروش جهانی گوشی‌های تاشو را به خود اختصاص داده‌اند که این موضوع حکایت از محبوبیت بسیار بالای آن‌ها در نزد مشتریان دارد.‌

حالا به نظر می‌‌رسد که این شرکت کره‌ای به دنبال ساخت نوع دیگری از گوشی‌های تاشو است که حالت رول‌شدنی خواهد داشت. این شرکت تاکنون پتنت‌های مختلفی برای این نوع طراحی به ثبت رسانده است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

پتنت اول، دستگاهی را نشان می‌دهد که به‌طور عمودی گسترش می‌یابد. این طراحی ظاهرا طراحی جالبی از نظر پروسه تولید به نظر نمی‌رسد و نسبت تصور آن در حالت کاملا باز غیرکاربردی است. 

سامسونگ

پتنت دوم اشاره به دستگاهی با طراحی واقع‌گرایانه دارد که از دو طرف به سمت بیرون کشیده می‌شود‌ و حالت گسترش‌یابنده افقی دارد. این طراحی کمک می‌کند تا نسبت تصویر گوشی نزدیک‌تر به آن چیزی باشد که ما در اکثر گوشی‌های هوشمند شاهد هستیم.‌ 

سامسونگ

اما پتنت سوم دستگاهی را نشان می‌دهد که می‌تواند به‌طور افقی گسترش یابد اما طراحی آن به‌گونه‌ای است که دو فرم‌فکتور رول‌شدنی و لغزشی را باهم ترکیب کرده است تا نه‌تنها فضای داخل دستگاه را کاهش دهد بلکه ظاهر گوشی را نیز ساده‌تر کند. 

سامسونگ

سامسونگ تاکنون سه نسل از گوشی‌های تاشو‌ خود را روانه بازار کرده است و تقریبا همه آنها موفق بوده‌اند. حالا این سوال پیش می‌آید که چرا سامسونگ می‌خواهد از طراحی رول‌شدنی استفاده کند‌ و نوع جدیدی از گوشی‌ها تاشو را عرضه کند. اولا باید بگوییم که معرفی نوع رول‌شدنی هرگز به معنای حذف مدل تاشو گلکسی زد فولد و ‌فلیپ نخواهد بود و صرفا به‌عنوان یک ‌گزینه دیگر در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. ‌

نکته دوم اینکه طراحی رول‌شدنی، مشکل چین‌خوردگی وسط نمایشگر گوشی‌های تاشو را حذف خواهد کرد. ضمن اینکه این فناوری باعث خواهد تا ضخامت گوشی‌های رول‌شدنی نسبت به مدل‌های تاشو در حالت کاملا بسته کاهش یابد. برای مثال، گوشی اوپو ایکس به عنوان اولین گوشی رول‌شدنی دنیا فقط ۶.۹ میلیمتر ضخامت دارد، اما ضخامت ‌گلکسی زد فولد ۳ در حالت بسته ۱۴.۴ میلیمتر است. 

در هر حال، به نظر می‌رسد طراحی رول‌شدنی مزیت‌های زیادی نسبت به طراحی تاشو دارد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که سامسونگ به‌عنوان غول تکنولوژی دنیا درنهایت چه تصمیمی در این زمینه می‌گیرد. 

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید