iOS 16 امکان انتقال اطلاعات eSIM از طریق بلوتوث به یک آیفون دیگر را فراهم خواهد کرد - تکفارس 
iOS 16 امکان انتقال اطلاعات eSIM از طریق بلوتوث به یک آیفون دیگر را فراهم خواهد کرد - تکفارس 

iOS 16 امکان انتقال اطلاعات eSIM از طریق بلوتوث به یک آیفون دیگر را فراهم خواهد کرد

افشین نوری
۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - 08:21
آی او اس ۱۶

اپل سیستم عامل iOS 16 را اوایل این هفته در رویداد WWDC 2202 معرفی کرد و برخی از قابلیت‌های آن را به‌طور گذار اشاره کرد. یکی از این قابلیت‌ها امکان انتقال اطلاعات eSIM از یک آیفون به آیفون دیگر از طریق بلوتوث بود. 

در این قابلیت شما دیگر نیازی به مراجعه به اپراتورهای AT&T، ورایزن یا T-Mobile برای خرید یک eSIM دیگر برای استفاده با آیفون جدید خود نخواهید داشت و همه کارها توسط خود شما در منزل انجام خواهد شد. 

 هرچند برخی اپراتورها انتقال eSIM را از طریق یک کد QR انجام می‌دهند اما iOS 16 اپل این کار را خیلی راحت‌تر و ساده‌تر از طریق بلوتوث انجام خواهد داد.

iOS 16

اپل قابلیت eSIM را چند سال پیش برای اولین بار عرضه کرد و بسیار موردتوجه مشتریان قرار گرفت و الان هم اکثر اپراتورهای آمریکایی از آن پشتیبانی می‌کنند. برای مثال، ورایزن یکی از ساده‌ترین روش‌ها را برای برای فعال‌سازی eSIM از طریق اپلیکیشن My Verizon خود در اختیار کاربران‌اش قرار داده است. 

شما همچنین می‌توانید به‌راحتی سیم‌کارت فیزیکی ورایزن خود را به eSIM تبدیل کنید و در مجموع به امکانات زیادی دسترسی داشته باشید. حالا باید منتظر بمانیم و ‌ببینیم آیا اپراتورهای آمریکایی یا اروپایی از قابلیت انتقال eSIM در iOS 16 اپل پشتیبانی می‌کنند یا نه.

آپدیت iOS 16 اپل بیشترین تمرکز خود را روی صفحه لاک گذاشته است و نه تنها امکان شخصی‌سازی آن بیشتر شده بلکه اطلاعات زیادی را نمایش خواهد داد. به این ترتیب، شما بدون اینکه نیازی به مراجعه به ویجت‌ها داشته باشید قادر به مشاهده اطلاعات مفیدی مثل آب و هوا، تقویم، اطلاعات تناسب اندام و موارد دیگر خواهید بود. 

آپدیت iOS 16 همچنین سعی کرده کلیدهای عبور را جایگزین رمزهای عبور بکند. این کلیدها با همکاری FIDO ارائه شده‌اند و امکان لاگ کردن به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را از طریق فیس آیدی و تاچ آیدی فراهم خواهد کرد. گوگل و ‌مایکروسافت هم در حال همکاری با FIDO برای ارائه چنین قابلیتی هستند. 

نظر شما درباره قابلیت انتقال eSIM چیست؟ آیا آیفون شما نیز از eSIM پشتیبانی می‌کند؟

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.