گوگل مپس حالا می تواند کیفیت آلودگی هوا را به شما نمایش دهد - تکفارس 
گوگل مپس حالا می تواند کیفیت آلودگی هوا را به شما نمایش دهد - تکفارس 

گوگل مپس حالا می تواند کیفیت آلودگی هوا را به شما نمایش دهد

افشین نوری
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - 20:03
گوگل مپس

گوگل مپس با همه قابلیت‌های خوبی که دارد امروز یک قابلیت جذاب دیگر نیز دریافت کرده است. این قابلیت به شما کمک خواهد کرد تا وضعیت آلودگی هوا را در قالب شاخص کیفیت هوا (AQI) روی نقشه مشاهده کنید. گوگل از سال گذشته در حال کار روی این قابلیت است و حالا آن را به‌طور گسترده عرضه کرده است. 

شما در این قابلیت که در اصل به‌صورت یک لایه جدید به گوگل مپس اضافه شده است، با زوم‌اوت کردن روی نقشه قادر به مشاهده کیفیت هوای منطقه موردنظر خود در مقیاس وسیع‌تر خواهید بود. 

گوگل مپس وضعیت کیفیت هوای هر منطقه را در قالب امتیاز و در داخل حباب‌های دایره‌ای‌شکل نشان خواهد داد و شما با کلیک کردن روی این حباب‌ها به اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا خواهید کرد. این اطلاعات شامل پیشنهاد فعالیت ورزشی در بیرون از منزل و به‌روزرسانی داده‌ها خواهد بود. 

گوگل برای ارائه این قابلیت همکاری نزدیکی با ایستگاه‌های کنترل کیفیت هوا و سایر ارگان‌ها داشته است. گوگل پس از دریافت داده‌های ارسالی از سوی این ایستگاه‌ها، آن‌ها را با استفاده از الگوریتم NowCast میانگین‌گیری می‌کند و در قالب یک شاخص نمایش می‌دهد. 

شما همچنین با جستجوی “air quality” و اسم شهر یا منطقه خود در گوگل سرچ می‌توانید به وضعیت کیفیت هوای منطقه خود دسترسی پیدا کنید. قابلیت جدید گوگل مپس برای هر دو‌ سیستم‌عامل اندروید و آی‌اواس ارائه شده است. در ضمن بد نیست بدانید که گوکل مپس هم‌اکنون عضو‌ کلوپ اپلیکیشن‌های ۱۰ میلیاردی است و به عبارتی ۱۰ میلیارد بار توسط کاربران دانلود شده است.

نظر شما درباره قابلیت جدید گوگل مپس چیست؟

منبع: Gizchina‌

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.