بهترین بازی های MMORPG اندروید و iOS - تکفارس 
بهترین بازی های MMORPG اندروید و iOS - تکفارس 

بهترین بازی های MMORPG اندروید و iOS

امیرحسین ندایی
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - 09:27
mmorpg

بهترین عناوین MMORPG از همان قدیم الایام برای کامپیوترهای شخصی عرضه می‌شدند، چرا که این عناوین معمولاً بازیکنان را ملزم به استفاده همزمان چندین دکمه و منوهای متعدد می‌کنند و این امر تنها روی کیبورد کامپیوترهای شخصی به خوبی امکان پذیر است.

بازیکنان با تجربه MMO نیز برای بهینه‌تر شدن تجربه خود از هات‌کی‌ها و کی‌ باندینگ‌ها نهایت استفاده را می‌برند، اما گزینه‌های این‌چنینی برای گیمرهای موبایلی وجود ندارند. پس برای آشنایی با بهترین عناوین MMO موبایلی، با وبسایت تک‌فارس همراه شوید.

وقتی نوبت به عنواین MMO موبایلی می‌رسد، توسعه دهندگان ملزم به تعادل برقرار کردن بین انتظارات مخاطبان و محدودیت‌های صقحه لمسی تلفن‌های هوشمند می‌شوند. برخی عناوین MMO مانند Old School RuneScape به راحتی قابل پورت کردن روی دستگاه‌های صفحه لمسی می‌باشند، اما اکثر این عناوین انحصاراً برای تلفن‌های همراه ساخته شده‌اند.

البته این موارد به این معنا نیستند که شما قادر به تجربه یک عنوان با کیفیت MMO نخواهید بود؛ ما بهترین عناوین این سبک را در کنار هم جمع‌آوری کردیم و در قالب این مقاله به معرفی آن‌ها می‌پردازیم و به شما اطمینان می‌دهیم که با تجربه عناوین این لیست، دیگر نیازی به هدر دادن وقتتان روی عناوین بی ارزش و Pay to win نخواهد داشت.

Old School RuneScape

 نسخه اندرویدی Old School RuneScape پورت مستقیمی از نسخه همتای آن روی کامپیوترهای شخصی می‌باشد. این عنوان تجربه کاملاً یکسانی با نسخه کامیپوتری خود ارائه می‌دهد، اما گیم‌پلی آن با توجه به محدودیت‌های تلفن‌های همراه هوشمند، کمی تغییر داده شده است. کنترل آن به صورت نشانه‌گیری و کلیک کردن است که در کنار سایر ارکان ساده اما اعتیادآور گیم‌پلی خود، به عنوان MMO جذابی تبدیل شده که تجربه راونی را نیز ارائه می‌دهد.

اگر به دنبال گرافیک ساختارشکنانه‌ای هستید که از حداکثر توانایی تلفن‌همراه شما استفاده کند، جای دیگری به دنبال این عنوان خاص بروید، چرا که این بازی برای کسانی است که مایل به صرف‌نظر کردن از گرافیک و انیمیشن‌های تاریخ مصرف گذشته هستند و به جای آن به دنبال تجربه‌ای می‌گردند که هیچ‌وقت بازیکن را ناامید نمی‌کند و چرخه بی پایانی از لذت را ارائه می‌کند. حتی اگر بتوانید تمام توانایی‌های خود را سطح آخر برسانید (کاری که خیلی‌ها موفق به انجامش نمی‌شوند)، هنوز هم راه پر پیچ و خمی پیش‌رویتان قرار دارد. در ماجراجویی‌تان موفق باشید.

  • قیمت: رایگان؛ همراه پرداخت درون برنامه‌ای
  • سازنده:  Jagex Games Studio
  • سیستم عامل: اندروید و آی او اس
  • حجم: 6.9 مگابایت (اندروید) – ۱۳۶ مگابایت (iOS)
  • آنلاین: بله
دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از اپ استور

Toram Online

Toram Online عنوان MMO فرح‌بخشی است که شما را تشویق به گردش در دنیای آن و شخصی سازی می‌کند. شما را محدود به درخت مهارت‌ها نمی‌کند و دنیای آن واقعا ارزش گشت و گذار را دارد. با این‌که گرافیک Toram ساختارشکن نیست، اما از آن‌جایی که طراحی دنیای آن با دقت انجام شده، طی ماجراجویی‌هایتان مرتباً با مناظر وسیع و زیبایی روبه‌رو خواهید شد.

Toram Online طرز تهیه کلاسیک یک عنوان خوب MMO را خیلی دستکاری نمی‌کند، اما برخی ویژگی‌های خاص و گیم‌پلی روانش آن را به عنوان بدل می‌کند که ارزش حداقل یک‌بار تجربه کردن را دارد.

  • قیمت: رایگان؛ همراه پرداخت درون برنامه‌ای
  • سازنده:  ASOBIMO,Inc.
  • سیستم عامل: اندروید و آی او اس
  • حجم: 42 مگابایت (اندروید) – ۱۱۹ مگابایت (iOS)
  • آنلاین: بله
دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از اپ استور

Albion Online

Albion Online عنوان MMOای است که به ‌گونه‌ای طراحی شده که تجربه آن روی تلفن‌های همراه، تا جای ممکن راحت باشد. به لطف این تلاش ستودنی سازندگان، مدت خیلی زیاد طول نمی‌کشد تا با مکانیک‌های آن آشنا شوید و همه چیز دستتان بیاید. گیم‌پلی آن نیز روان است.

سیستم پیشروی در عنوان Albion در میان عنواین MMO خاص است و بازیکنان به جای کسب امتیاز تجربه، چیزی تحت عنوان شهرت (Fame) کسب می‌کنند که به آن‌ها امکان باز کردن انواع مختلف ابزارها را می‌دهد. تجربه جالبی است که میزان آزاردهندگی کند بودن آن را کمتر می‌کند. دقیقاً مانند عنوان RuneScape، در این عنوان هم شاهد کلاس‌بندی نیستیم. هر بازیکن صرفاً هر آن‌چه که با سبک بازی کردنش سازگار است را به شخصیتش اضافه می‌کند و با این‌کار به آن‌ها این احساس دست می‌دهد که انگار واقعاً اختیار نحوه بازی کردنشان کاملاً دست خودشان است. اگر حوصله  شما هم از بازی‌های MMO موجود سر رفته است، این عنوان می‌تواند گزینه بعدی برای تجربه باشد.

  • قیمت: رایگان؛ همراه پرداخت درون برنامه‌ای
  • سازنده:  Sandbox Interactive GmbH
  • سیستم عامل: اندروید و آی او اس
  • حجم: 81 مگابایت (اندروید) – ۲.۱ گیگابایت (iOS)
  • آنلاین: بله
دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از اپ استور

Villagers & Heroes

با این‌که عناوین MMO راهی آسان برای زد و خورد بدون هرگونه عواقبی در دنیایشان ارائه می‌دهند، اما با این‌ حال برخی مواقع نیاز به دور شدن از آن همه خشونت و استراحتی کوتاه احساس می‌شود. Villagers & Heroes بیشتر روی ساخت ابزار و سازه‌ها تمرکز دارد و به بازیکنان امکان ساخت تمام بخش‌های یک روستا را می‌دهد و در همین حین هم شما را با کم‌ترین زد و خورد ممکن مواجه می‌سازد.

گرافیک این عنوان کمی زمخت‌تر از آن چیزی است که انتطار داریم و از نظر بصری جایی بین گرافیک مملو از اشکال چندضلعی نوستالژیک Old School RuneScape و مناظر واقع‌گرایانه Black Desert می‌ایستد. اما به هیچ عنوان اجازه ندهید که این موارد حواس شما را از گیم‌پلی آن پرت کنند. با این‌که کم کردن تمرکز روی مبارزات ممکن است سایر عناوین MMO فلج کند، اما Villagers & Heroes پیدا کردن منابع اولیه و ساختن ابزارها را به کاری مفرح و لذت بخش تبدیل کرده است.

  • قیمت: رایگان؛ همراه پرداخت درون برنامه‌ای
  • سازنده:  Mad Otter Games Inc.
  • سیستم عامل: اندروید و آی او اس
  • حجم: 871 مگابایت (اندروید) – ۱.۷ گیگابایت (iOS)
  • آنلاین: بله
دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از اپ استور

Ni no Kuni: Cross Worlds

Ni no Kuni: Cross Worlds جدیدترین عنوان موجود در این فهرست است. ویژگی‌های MMO آن جلاخورده و روان هستند، اما گرافیک آن حوزه‌ای است که بیش از هر چیز دیگری باعث درخشش این عنوان می‌شود. تمام انیمشین‌های آن به دست استودیو شناخته دشه Studio Ghibli ساخته شده‌اند که در ساخت شخصیت‌های به شدت واقعی‌ مهارت دارد.

این عنوان یک روایت داستانی و شخصیت‌هایی غنی‌ را به شما ارائه می‌دهد و گرافیک خیره کننده آن نیز این موارد را همراهی می‌کند. این اثر آن‌قدر خوب ساخته شده که به خوبی نشان‌دهنده این است که یک عنوان MMO موبایلی تا چه اندازه می‌تواند خوب باشد. برای تجربه یک عنوان نو و صیقل خورده در سبک MMO، پیشنهاد می‌کنیم حتما به تجربه این عنوان بپردازید، چرا که نا امید نخواهید شد.

  • قیمت: رایگان؛ همراه پرداخت درون برنامه‌ای
  • سازنده:  Kefir
  • سیستم عامل: اندروید و آی او اس
  • حجم: 1.3 گیگابایت (اندروید) – ۱.۵ گیگابایت (iOS)
  • آنلاین: بله
دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از اپ استور

Adventure Quest 3D

لزلزوماً تمام عناوین سبک MMO قرار نیست ابدی باشند و هیچ‌گاه به پایاین نرسند. اگر به دنبال عنوانی در سبک MMO هستید که واقعاً پایانی هم دارد، یک شانس به Adventure Quest بدهید. با چند ساعت بازی کردن  به صورت یک روز در میان، پس از حدوداً یک سال به آخرین سطح(Max) خواهید رسید. در این عنوان خبری از نبردهای تک به تک در مقیاس عظیم یا ماجراجویی‌های خیلی بزرگ نیست، به جای آن عنوان سرراست و کم دردسری در اختیارتان قرار می‌گیرد.

درآمدزایی رایجی که از سوی برخی شرکت‌ها شاهد هستیم هم در این عنوان بخش بزرگی را به خود اختصاس نمی‌دهند؛ درست مانند همه عناوین MMO، گزینه‌هایی بای پرداخت برای کلاس‌های گوناگون و آیتم‌های تزئینی وجود دارد، اما هیچ‌‌گونه مکانیک pay to winای در آن تعبیه نشده است. پس اگر به دنبال یک عنوان MMO مفرح و سرراست هستید، یا حتی اگر قبلاً هم عنوانی در سبک MMO تجربه نکرده‌اید، این عنوان می‌تواند شروعی ایده‌آل برای شما باشد.

  • قیمت: رایگان؛ همراه پرداخت درون برنامه‌ای
  • سازنده:  Kefir
  • سیستم عامل: اندروید و آی او اس
  • حجم: 54 مگابایت (اندروید) – ۲۲۵ مگابایت (iOS)
  • آنلاین: بله
دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از اپ استور

Eve Echos

Eve Online عنوان MMO عظیمی برای کامپیوترهای شخصی است و به خاطر پیچیدگی غیرعادی ، منو و فهرست‌های متعدداش، شهرت زیادی به هم زده و حتی به عنوان یک برنامه شبیه‌ساز حسابداری نیز از آن استفاده می‌شود. Eve Echoes اما دقیقاً در نقطه مقابل Eve Online قرار دارد.

Eve Echoes عنوانی است که با تغییر لذت‌بخشی در فرمول سنتی عناوین MMO ساخته شده است؛ به جای این‌که مانند سایر عناوین این سبک خودتان را در دنیایی فانتزی در میان اورک‌ها و الف‌ها بیابید، به شما یک سفینه فضایی داده می‌شود و با یک شانس به همراهتان! این عنوان شما را به ماجراجوییتان می‎فرستد. از آن‌جایی که این عنوان از ابتدا به عنوان یک بازی سندباکس طراحی شده است، خیلی با محدودیت مکانی روبه‌رو نخواهید شد. این عناون به نسبت عنوان MMO پیچیده‌ای به حساب می‌آید و تقریباً در همه موارد در نقطه مقابل عنوان Adventure Quest قرار دارد، اما برخلاف برادر بزرگترش، Eve Online، شما نیازی به جزوه برداری از نکات و راهنمایی‌های گوناگون نخواهید داشت.

هرچند برای پیش‌کسوتان عنوان Eve Online، پیشنهاد این عنوان کمی دشوار است. خیلی از ویژگی‌ها در این عنوان حذف شده‌اند و این کار با ای‌نکه برای تجربه نسخه موبایلی اقدامی فوق‌العاده است، اما برای بازیکنان آن عنوان نقطه ضعفی به حساب آمده و قطعاً دلشان برای ویژگی‌های حذف شذه تنگ خواهد شد. اما کسانی که صرفاً می‌خواهند به تجربه عنوانی مفرح با درونمای‌های فضایی بپردازند، این بازی گزینه‌ای ضروری برای تجربه است.

  • قیمت: رایگان؛ همراه پرداخت درون برنامه‌ای
  • سازنده: NetEase Games
  • سیستم عامل: اندروید و آی او اس
  • حجم: ۱.۹ گیگابایت (اندروید) – ۲.۶ گیگابایت (iOS)
  • آنلاین: بله
دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از اپ استور

Black Desert Mobile

بازیکنانی که گرافیک برایشان بیش از هر چیز دیگری ارجحیت دارد، باید این عنوان را امتحان کنند. Black Desert به دنبال ارائه تجربه بصری فوق واقع‌گرایانه‌ است و این هدفش را هم محقق می‌کند. این عنوان از نظر بصری تحسین برانگیز است و زمانی که شروع به تجربه آن می‌کنید، حتی تحسین برانگیزتر هم می‌شود.

از نظر مکانیک‌های یک عنوان MMO، Black Desert عنوان استانداردی است؛ ماجراجویی اصلی دارید، ماجراجویی‌‌های فرعی دارید، حالت PvP محدودی هم در کنار سایر موارد عادی موجود در عناوین سبک MMO، در این عنوان گنجانده شده‌اند و تلاش سازنده‌های آن برای ساخت یک عنوان خوب MMO را نشان می‌دهند.

اما چیزی که این عنوان در آن بسیار قوی ظاهر شده است، نحوه ارائه این ویژگی‌ها است. تنها صحنه‌های ایستا زیبا نیستند و مبارزات آن‌ نیز پر زرق و برق و پر مایه هستند و پس از فروکش کردن آتش نبرد، تحت تاثیر قرار خواهید گرفت. اگر Black Desert در حوزه‌ای بلنگد، آن حوزه گرافیک آن خواهد بود، چرا که گرافیک آن ممکن است بیش از حد پرجزئیات شود و این جزئیات درهم شوند و در نهایت توده‌ای ناواضح و گیج‌کننده‌ای از تصاویر را به وجود آورند. اما وقتی تمام ویژگی‌های آن را کنار هم قرار می‌دهیم، می‌بینیم که با اختلاف از نظر بصری، تحسین برانگیزترین عنوان این فهرست است.

  • قیمت: رایگان؛ همراه پرداخت درون برنامه‌ای
  • سازنده:  PEARL ABYSS
  • سیستم عامل: اندروید و آی او اس
  • حجم: 92 مگابایت (اندروید) – ۱۱۲ مگابایت (iOS)
  • آنلاین: بله
دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از اپ استور

Maple Story

هرچند تصور کردن یک بازی ساید اسکرولر به عنوان یک بازی کامل در سبک MMO کاری دشوار است، اما Maple Story تمام ویژگی‌های عناوین این سبک را در پکیجی فریبنده جمع‌آوری می‌کند و آن را با لبخندی به مخاطبان ارائه می‌کند. من به شخصه با تمام وجود Maple Story را به هر کسی که حتی به طرز محسوسی به بازی‌های MMO علاقه داشته است پیشنهاد می‌کنم. چرا که این‌که عنوانی بتواند به این اندازه مفرح باشد و به اندازه‌ای محتوا داشته باشد که تا ماه‌ها شما را به سراغ خودش بکشاند، به شدت کم‌یاب است.

نقطه قوت Maple Story این است که به اندازه RuneScape یا Albion محتوا دارد، اما این محتوا را در قالب یک پکیج دوبعدی ارائه می‌دهد. این مورد به این نتیجه منجر می‌شود که با بازی‌ای روبه‌رو شویم که کمتر کند است و کلیک‌ کردن‌ها متعدد و تکراری آن هم کمتر هستند و گشت و گذار در آن و از بین بردن دشمنان هم بیش‌تر است.

  • قیمت: رایگان؛ همراه پرداخت درون برنامه‌ای
  • سازنده:  NEXON Company
  • سیستم عامل: اندروید و آی او اس
  • حجم: 81 مگابایت (اندروید) – ۲۳۷ مگابایت (iOS)
  • آنلاین: بله
دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از اپ استور

عناوین MMO موبایلی به طور مداوم در حال کسب محوبیت هستند. این مورد در کنار رشد تولید تلفن‌های همراه بزرگ‌تر و قدرتمندتر، به این نتیجه انجامیده که عناوین MMO موبایلی دیگر صرفاً ماجراجویی جانبی‌ سرگرم کننده‌‌ای نیستند که زیر سایه ماجراجویی‌ اصلی روی کامپیوترهای ضخصی قرار بگیرند. عناوین این سبک به قدری متنوع هستند که اکنون برای هر کسی و هر سلیقه‌ای یک عنوان MMO موبایلی وجود دارد.

شما هم اگر عناوین دیگری در سبک MMO سراغ دارید که به اندازه کافی خوب هستند، نام آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید