جمع بندی محصولات معرفی شده در WWDC 2022 اپل - تکفارس 
جمع بندی محصولات معرفی شده در WWDC 2022 اپل - تکفارس 

جمع بندی محصولات معرفی شده در WWDC 2022 اپل

مهدی ملکی
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - 18:08
جمع بندی WWDC 2022 اپل

اپل دو روز پیش در مراسم WWDC 2022 محصولات و به‌روزرسانی‌های زیادی را برای سیستم عامل‌های خود معرفی کرد. این به‌روزرسانی‌ها و همچنین رونمایی‌ها، توجهات زیادی را به خود جلب کردند.

یکی از مهم‌ترین رونمایی‌های امسال رویداد WWDC اپل، تراشه M2 بود. تراشه‌ی هشت هسته‌ای M2 بر پایه‌ی فرآیند تولید ۵ نانومتری طراحی شده و عملکرد آن نسبت به M1 به‌لطف هسته‌های سریع‌تر و کش بزرگ‌تر ۱۸ درصد بهتر است. به‌ادعای اپل، عملکرد این تراشه در مقایسه با اینتل Core i7-1255U دو برابر بهتر بوده و بهترین عملکرد تراشه‌ی اینتل را تنها با یک‌چهارم انرژی مصرفی ارائه می‌دهد.

از طرفی مک بوک ایر ۲۰۲۲ اولین محصول مجهز به این تراشه خواهد بود. مدل ۲۰۲۲ مک بوک ایر مجهز به پردازنده نسل جدید M2 اپل اکنون ظاهری شبیه به مک بوک پروهای ۱۴ اینچ دارد.

مک بوک ایر مذکور مجهز به درگاه شارژ مگ‌سیف، دو درگاه تاندربولت و یک جک هدفون است. به واسطه ۱۱ میلی‌متر ضخامت، مک بوک ایرهای جدید هنوز هم یکی از باریک‌ترین لپ تاپ‌های بازار هستند. این لپ تاپ در چهار رنگ نقره‌ای، خاکستری، طلایی و آبی از ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد.

این شرکت همچنین در سکوت خبری شارژر ۳۵ واتی دوگانه‌ی خود را برای فروش در دسترس قرار داد. شارژر USB-C دوگانه‌ی اپل با قیمت ۶۰ دلار به فروش می‌رسد اما اپل این محصول را بدون کابل شارژ به بازار عرضه می‌کند و کاربران باید این کابل را به‌طور جداگانه خریداری کنند. این شارژر با بیشتر محصولات شرکت اپل هماهنگ است.

اپل همچنین در رویداد WWDC 2022 از نسخه جدید macOS به نام Ventura رونمایی کرد. این سیستم عامل علاوه بر بهبود مدیریت پنجره‌ها از طریق Stage Manager، یک API گرافیکی جدید به نام Metal 3 و قابلیت‌های جدیدی برای iDevices ارائه کرده است.   ‌

یکی از مهمترین قابلیت‌های macOS Ventura قابلیتی است به نام Stage Manager که برخلاف Mission Control به کاربران اجازه می‌دهد تا همه پنجره‌های باز را به‌طور همزمان مشاهده کنند و در عین‌حال که تمرکز خود را روی یک اپلیکیشن خواهد گذاشت، سایر اپلیکیشن‌های باز را نیز در سمت چپ نمایشگر مرتب خواهد کرد.

به این ترتیب، اپلیکیشن فعال نه‌تنها در یک پنجره بزرگتر نمایش داده خواهد شد بلکه امکان سوئیچ کردن بین اپلیکیشن‌ها نیز به‌راحتی وجود خواهد داشت. افزون بر این ما شاهد iOS 16 و آیپد او اس ۱۶ هم بودیم.

آپدیت iOS 16 بیشترین تمرکز خود را روی صفحه لاک گذاشته است و نه تنها امکان شخصی‌سازی آن بیشتر شده بلکه اطلاعات زیادی را نمایش خواهد داد. به این شما بدون اینکه نیازی به مراجعه به ویجت‌ها داشته باشید قادر به مشاهده اطلاعات مفیدی مثل آب و هوا، تقویم، اطلاعات تناسب اندام و موارد دیگر خواهید بود. 

آپدیت iOS 16 همچنین سعی کرده کلیدهای عبور را جایگزین رمزهای عبور بکند. این کلیدها با همکاری FIDO ارائه شده‌اند و امکان لاگ کردن به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را از طریق فیس آیدی و تاچ آیدی فراهم خواهد کرد. گوگل و ‌مایکروسافت هم در حال همکاری با FIDO برای ارائه چنین قابلیتی هستند. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید