اپل هوم پاد مینی پرفروش ترین اسپیکر هوشمند جهان بوده است - تکفارس 
اپل هوم پاد مینی پرفروش ترین اسپیکر هوشمند جهان بوده است - تکفارس 

اپل هوم پاد مینی پرفروش ترین اسپیکر هوشمند جهان بوده است

مهدی حلوائی
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - 17:38
هوم پاد مینی

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics، اپل در بازار اسپیکرهای هوشمند بدون رقیب بوده و علی‌رغم فروش بهتر محصولات آمازون و گوگل در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ اما هوم پاد مینی (HomePad Mini) با رشدی ۲۹ درصدی نسبت به سال گذشته‌ی میلادی به پرفروش‌ترین اسپیکر هوشمند جهان تبدیل شده است.

بر اساس آمار منتشرشده، اپل موفق شده است تا در نیمه‌ی اول سال جاری میلادی تعداد ۴.۵ میلیون دستگاه هوم پاد مینی را به فروش برساند و عملکرد بهتری را نسبت به گوگل نست هاب (Nest Hub) و آمازون اکو شو ۸ (Echo Show 8) داشته باشد. با این وجود، Strategy Analytics میزان دقیق فروش دو محصول رقیب را اعلام نکرده است.

فروش اسپیکرهای هوشمند

همان‌طور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، فروش کلی اسپیکرهای هوشمند شرکت‌های آمازون و گوگل در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ به‌ترتیب ۹.۹ و ۶.۱ میلیون واحد بوده و فروش اسپیکرهای هوشمند اپل نیز نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته با رشد قابل توجهی روبه‌رو شده است. Strategy Analytics پیش‌بینی کرده است که هوم پاد مینی در سال ۲۰۲۳ نیز به فروش مناسبی دست پیدا خواهد کرد. در حال حاضر این محصول با قیمت ۹۹ دلار به بازار برخی از کشورها عرضه شده است.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید