راهنمای قدم به قدم فصل اول Apex Legends Mobile - تکفارس 
راهنمای قدم به قدم فصل اول Apex Legends Mobile - تکفارس 

راهنمای قدم به قدم فصل اول Apex Legends Mobile

امیرحسین ندایی
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - 09:23
آموزش apex legends mobile

اگر در دنیای بازی Apex Legends تازه وارد هستید و به تازگی نسخه موبایلی آن را نصب کرده‌اید و نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید، نگران نباشید و برای آشنایی با این عنوان با راهنمای قدم به قدم وبسایت تک‌فارس همراه شوید.

ما راهنما قدم به قدمی جمع‌آوری کرده‌ایم که در آن راه و روش بقا در اولین مسابقه بتل رویال را به بازیکنان تازه‌وارد آموزش می‌دهیم و شخصیت‌های (لجندهای) این عنوان را به آنها معرفی می‌کنیم و آنها را با ویژگی‌ها و حالات مختلف و کارآمد این عنوان که در زمان عرضه در دسترس هستند نیز آشنا خواهیم کرد.

پس اگر شما نقد و بررسی ما از نسخه پایدار این عنوان را مطالعه کرده‌اید و برای گشت و گذار در جدیدترین و بهترین عنوان بتل رویال تلفن‌های همراه کنجکاو شده‌اید، اکنون با انتشار جهانی Apex Legends Mobile فرصتی عالی برای غرق شدن در دنیای این عنوان برایتان فراهم آمده است.

آغاز راه

پس از اینکه عنوان Apex Legends Mobile را روی تلفن‌همراه اندرویدی یا iOSای خود نصب کردید، نیاز است چند کار دیگر انجام دهید تا تا بتوانید وارد فاز آموزشی (Tutorial) شوید. اولین کار تایید سن خود و موافقت با شرایط و ضوابط این عنوان است. پس از اینکه این دو کار را انجام دادید، نوبت انتخاب راه مورد ترجیح شما برای هربار وارد شدن به این عنوان می‌رسد که از بین گزینه‌های موجود می‌توان به وارد شدن با اکانت گوگل، اکانت EA، توییتر، فیسبوک، یا وارد شدن به عنوان میهمان اشاره کرد.

راهنمای قدم به قدم Apex Legends

سپس تنظیمات پیش‌فرض خود را انتخاب کنید (البته این مورد در هر زمانی قابل تغییر است). ما به افراد تازه وارد پیشنهاد می‌کنیم که گزینه “No experience in mobile shooting gamed” را انتخاب کنند، چرا که فعال شدن این گزینه موجب فعال شدن قابلیت شلیک خودکار می‌شود که برای افراد تازه‌ وارد، ویژگی کار راه‌اندازی است.

سایرین هم می‌توانند گزینه “Experienced in mobile shooting games” را با توجه به راحتی و سابقه خود در عناوین شوتر موبایلی انتخاب کنند. پس از اینکه شکل HUD مور نظرتان را به طور کاملاً سلیقه‌ای از بین گزینه‌های “HUD1 – Classic Setup” و “HUD2 – Apex Style” انتخاب کردید، نوبت به ورود به بخش آموزشی می‌رسد.

بخش آموزشی مخصوص تازه‌واردها

در طول این بخش آموزشی، شما با کنترل کردن شخصیت Mirage اصول ابتدایی این عنوان را یاد خواهید گرفت؛ اصولی مانند سر خورد، بالا رفتن، تیراندازی، برداشتن آیتم‌ها و بنرهای هم‌تیمی‌هایتان. پس از اینکه این بخش آموزشی به پایان رسید، شما قادر به ثبت نام و انتخاب نام کاربری خود خواهید بود.

نحوه تجربه عناوین بتل رویال، به سبک Apex Legends Mobile

ما برخی از نکات ابتدایی را آمده کرده‌ایم تا به بقای شما در مسابقات اولیه خود کمکی کرده باشیم.

  • سیستم لوت کردن به طور کامل بر پایه شانس بنا شده، اما پیدا کردن سلاح درستی که با سبک بازی کردن شما متناسب باشد، به شما کمک می‌کند تا در عنوان Apex Legends Mobile سریع‌تر جا بیافتید. اگر به رویارویی‌های نزدیک و با استفاده از اسلحه‌هایی مانند شاتگان علاقه دارید، حتما شخصیت Peacemaker را امتحان کنید. در بخش Practice Range هم هر زمانی که بخواهید می‌توانید سلاح‌های مختلف این عنوان را امتحان کنید و به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما این کار رانجام دهید.
  • همیشه سعی کنید آیتم‌های نایاب‌تر را برای ارتقاءهای خود بردارید. آیتم‌های سفید رنگ رایج، آیتم‌های آبی رنگ نادر، آیتم‌های بنفش حماسی یا اپیک (epic) و آیتم‌های طلایی رنگ افسانه‌ای (Legendry) هستند. به خاطر سپردن این رنگ‌ها یکی از کلیدهای پیروزی در این عنوان است.
  • گزینه برداشتن خودکار آیتم‌ها (Auto-Pickup) را فعال کنید تا بتوانید سریع‌تر لوت کنید و زمانی که به جای امنی رسیدید، می‌توانید کیف خود را مرتب کنید.
راهنمای قدم به قدم Apex Legends
  • همیشه درحال حرکت باشید تا بتوانید از حلقه پر از درگیری موجود در بخش‌هایی از نقشه دوری کنید. اگر هم از شخصیتی استفاده می‌ید که قابلیت افزایش سرعت جابه‌جایی را داراست، به هیچ‌وجه از استفاده کردن از آن نترسید و از آن نهایت استفاده را ببرید تا از درگیری‌ها دور شده و دوباره روی مسیر مناسب خود قرار بگیرید.
  • از سیستم پینگ برای مطلع کردن تیمتان از مقصدتان استفاده کنید و همچنین آنها را در جریان غنایمی (لوت‌هایی) که به چنگ آورده‌اید هم بگذارید؛ یادتان هم نرود که هر چه باشد، Apex Legends یک عناون شوتر گروهی است، پس مکالمه در آن نقشی حیاتی دارد.
  • سپرها بهترین دوستان شما هستند و یادتان باشد که خارج از مبارزات به تعداد آن‌ها بیافزایید؛ چرا که سپرها در مواجهه با دشمنانتان از نقشی حیاتی برخوردارند.
Apex Legends
  • کار دشمنانتان را با استفاده از یک حرکت تمام کننده (فینیشر) تمام کنید. پس از این‌که رقیبتان را شکست دادید، او در حالت زمین‌گیر (Downed) قرار خواهند گرفت و برای این‌که وی را به طور کامل از صحنه روزگار ناپدید کنید، کافیست از یک فینیشر استفاده کنید.
راهنمای قدم به قدم Apex Legends
  • از مکانیزم سر خوردن (Sliding) برای بهبود جابه‌جایی خود در محیط این عنوان استفاده کنید. پرش و لیز خورد نرا با هم ترکیب کنید تا حتی سریع‌تر از قبل به حرکت در محیط بپردازید.
  • در امتحان کردن شخصیت‌های (لجندهای) جدید تعلل جایز نیست؛ شما زمانی از این عنوان حداکثر لذت را خواهید برد که با شخصیت (لجند) مورد علاقه خود به تجربه این عنوان بپردازید. هر شخصیت توانایی اختصاصی‌ای دارد که به مرور زمان و با تجربه بیشتر بازی، توانایی‌های بیشتری هم باز خواهید کرد.
  • اگر در عنوان Apex Legends Mobile تازه وارد هستید، اکیداً پیشنهاد می‌کنیم که از شخصیت‌های تهاجمی‌ای استفاده کنید که از توانایی‌های تهاجمی برخوردارند. پس از کسب مهارت‌های لازم، می‌توانید به سراغ ضخصیت‌هایی بروید که تمرکز زیاید روی تجهزاتشان وجود دارد.
راهنمای قدم به قدم Apex Legends
  • با باز کردن پرک‌های (Perk) بیشتر، شخصیت مورد نظر خود را ارتقاء دهید. پرک‌ها زمانی باز می‌شوند که با شخصیت‌های خاصی که بازی از شما می‌خواهد، در مبارزات شرکت کنید.
  • شخصیت‌ها hitboxها (آستانه ضربه‌های) متفاوتی دارند (بزرگ، متوسط و کوچک)، پس هر چه هیت‌باکس شخصیت شما بزرگ‌تر باشد، ضربه وارد کردن به او آسان‌تر خواهد بود. Gibraltar، Pathfinder و Caustic همگی بزرگ‌ترین هیت‌باکس‌ها را دارا می‌باشند. تعادل این عنوان حول محور هیت‌باکس‌ها برقرار است، پس از قابلیت‌هایی استفاده کنید که شما را به هدفی در دسترس بدل نکنند.

آشنایی با شخصیت‌ها

هر یک از شخصیت‌ها داستان و شخصیت خاص خود را دارند که همه این موارد بخشی از جریانات Apex Legends را شکل می‌دهند، عنوانی که خودش هم در جهان بازی Titanfall واقع شده است هر یک از شخصیت‌ها یک‌ سری توانایی‌ها دارند که به شما امکان برتری جستن بر رقابایتان را می‌دهند. نحوه انتخاب شخصیت‌ها نیز به ترجیحات شما، سبک بازی کردنتان و لجندهایی که باز کرده‌اید بستگی دارد.

برای مشاهده شخصیت‌های موجود در بازی، گزینه Legends در منوی اصلی را بفشارید و سپس روی Details بزنید.

Bangalore

شخصیتی در کلاس تهاجمی که در نبرد تاکتیکی تخصص دارد و می‌تواند از این جهت برتری شما در مبارزات را تضمین کند. قابلیت پسیو (Passive) این شخصیت امکان دویدن برای مدت کوتاهی را به شما می‌دهد که می‌توانید به کمک آن در زمانی که به شما شلیک می‌شود، از دشمنانتان دور شوید. وی همچنین می‌تواند نارنجک دودزایی را شلیک کند که دید سایرین را تار می‌کند. قابلیت آلتیمت وی نیز Rolling Thunder نام دارد که علامتی برای حمله توپخانه‌ای ارسال می‌کند که این حمله باعث وارد شدن آسیب، کند شدن و تار شدن دید دشمنان در میدان نبرد می‌گردد.

راهنمای قدم به قدم Apex Legends

Bloodhound

این لجند در ردگیری و دریافتن مختصات حدودی دشمنان تخصص دارد. وی می‌تواند راه‌هایی که موقعیت و زمان انفعالات را نشان می‌دهند را پیدا کند.. این قابلیت پسیو او دشمنان، تله‌ها و سرنخ‌هایی مختلف را در میان سازه‌ها نمایان می‌کند. قابلیت آلتیمت وی نیز سرعت جابه‌جایی او را افزایش داده و مسیر دشمنان در نزدیکی شما را هم نشان می‌دهد. از آنجایی که این لجند در کلاس شناسایی قرار می‌گیرد، توانایی اسکن کردن Survey Beaconها را هم داراست که به کمک این توانایی می‌توانید مختصات حلقه (Ring) بعدی را پیش از تشکیل شدن، دریابید.

راهنمای قدم به قدم Apex Legends

Caustic

لجندی در کلاس تدافعی که در استفاده از گازهای سمی برای به دام انداختن دشمنان تخصص دارد. قابلیت پسیو وی امکان دیدن دشمنان در دود را می‌دهد. قابلیت وی شامل انداختن شش قوطی گاز Nox Gas می‌شود که امکان فعال شدن و شلیک شدن به آنها توسط دشمنان نیز وجود دارد.

به محض این‌که گاز پخش شود، باعث کند شدن و آسیب دیدن دشمنان نزدیک به شما می‌شود. توانایی آلتیمت وی نیز به این صورت است که می‌توانید یک بخش کوچک را با گاز Nox پر کنید و به وسیله آن دشمنانتان را کند کرده و به آن‌ها آسیب بزنید.

از آنجایی که وی لجندی در کلاس تدافعی است، به قابلیت پسیو تقویت شده (Fortified Passive) دسترسی دارد که به کمک آن می‌توانید ۱۵ درصد آسیب کمتری دریافت کنید و در برابر کند شدن به وسیله گلوله‌ها مصون شوید. 

راهنمای قدم به قدم Apex Legends

Fade

لجندی در کلاس تهاجمی که در دستکاری ابعاد فضا و زمان تخصص دارد. قابلیت پسیو وی به شما امکان افزایش کوتاه مدت سرعتتان را پس از سر خوردن می‌دهد. وی توانایی استفاده از Void برای تله‌پورت شدن (جابه‌جایی آنی) به موقعیت قبلی خود را داراست. قدرت آلتیمت وی نیز که Phase Chamber نام دارد، تمام لجندهایی که در شعاع تحت پوشش قدرتتان قرار دارند را به Void می‌فرستد. البته توجه داشته باشید که این شخصیت در انحصار Apex Legends Mobile قرار دارد و در نسخه‌های کنسول و کامپیوترهای شخصی وحود ندارد.

راهنمای قدم به قدم Apex Legends

Gibraltar

شخصیتی در کلاس تدافعی که در به وجود آوردن سپر برای آسیب زدن تخصص دارد. هنگامی که به سمت پایین نشانه گیری می‌کند، قدرت پسیو وی به او امکان پوشاندن بالاتنه‌اش را می‌دهد. قدرت وی سپری می‌سازد که اگر درون آن باشید، جلوی آسیب دیدنتان را می‌گیرد. قابلیت آلتیمت وی نیز که Defensive Bombardment نام دارد، به شما امکان ارسال حمله به یک مکان را می‌دهد که به کمک آن می‌توانید آسیب بزنید و دشمناتان را گیج کنید.

از آنجایی که او یک لجند کلاس تدافعی است، به قابلیت پسیو تقویت شده دسترسی دارد که به کمک آن می‌توانید ۱۵ درصد آسیب کمتری دریافت کنید و در برابر کند شدن به وسیله گلوله‌ها مصون شوید. 

راهنمای قدم به قدم Apex Legends

Lifeline

لجندی در کلاس پشتیبانی که در بهبودی و پشتیبانی کردن از هم تیمی‌هایش تخصص دارد. او می‌تواند  D.O.C ارسال کند و هم تیمی‌های زمین‌گیر شده‌اش را احیا کند.

قدرت وی به او این امکان را می‌دهد که پهپادی برای درمان کردن هم‌ تیمی‌های نزدیک خود بفرستید. البته اگر در حینی که این قابلیت فعال است، خود شما آسیب ببینید، فرآیند بهبود یافتن سایر هم تیمی‌هایتان متوقف می‌شود. قابلیت آلتیمت وی هم که Care Package نام دارد، به شما امکان دسترسی پیدا کردن به تجهیزات رده‌بالاتر را می‌دهد.

راهنمای قدم به قدم Apex Legends

Mirage

لجندی در کلاس تهاجمی که در استفاده از هولوگرام‌ها به منظور حقه زدن به دشمنان تخصص دارد. او به طور خودکار هنگام تعامل با Survey Beaconها و هنگام بهبود هم تیمی‌هایش نامرئی می‌شود و هنگامی هم که زمین‌گیر می‌شود، بدلی کاملا مشابه با او فعال می‌شود که اگر از قابلیتتان دوباره استفاده کنید، این بدل حرکاتتان را هم تقلید خواهد کرد.

قابلیت آلتیمت وی نیز که Life of the Party نام دارد، رونوشت‌های متعددی از او را ارسال می‌کند که حرکاتشان هم با این لجند یکسان هستند و در همین حین هم Mirage واقعی نامرئی می‌شود و سریع‌تر حرکت می‌کند.

راهنمای قدم به قدم Apex Legends

Octane

لجندی در کلاس تهاجمی که در جابه‌جایی تخصص دارد. توانایی پسیو او هنگامی که در حال آسیب دیدن نباشید، به شما امکان دریافت دوباره سلامتیتان را می‌دهد. توانایی‌ وی به طور موقت امکان افزایش سرعت جابه‌جایی را می‌دهد که البته این افزایش سرعت به قیمت از دست رفتن تدریجی سلامتی شما تمام می‌شود.

قدرت آلتیمت وی که Jump Pad نام دارد نیز دستگاهی را احضار می‌کند که به همگان امکان پرش دوبل در هوا را می‌دهد. توجه داشته باشید که زمانی که شروع به بازی کردن کنید، این شخصیت به صورت رایگان برای شما باز می‌شود.

راهنمای قدم به قدم Apex Legends

Pathfinder

شخصیتی در کلاس شناسایی که در استفاده کردن از محیط به منظور پیمودن سریع دور تا دور نقشه تخصص دارد. توانایی پسیو وی به او امکان اسکن کردن Survey Beaconها و تشخیص مکان بعدی تشکیل حلقه را می‌دهد و اسکن‌های وی مدت زمان استفاده دوباره آلتیمت وی را کاهش می‌دهد.

وی توانایی پرتاب قلاب و گیر انداختن آن روی سطوح را دارد و این توانایی، به او امکان زیپ‌لاین کردن و جابه‌جا شدن از جایی به جای دیگر را می‌دهد. توانایی آلتیمت وی که Zipline Gun نام دارد نیز زیپ‌لاینی برای کل گروه می‌سازد. از آن‌‌جایی که وی به عنوان لجندی در کلاس شناسایی طبقه‌بندی می‌شود، می‌تواند با اسکن کردن Survey Beaconها، به موقعیت بعدی حلقه پی ببرد.

راهنمای قدم به قدم Apex Legends

Wraith

لجندی در کلاس تهاجمی است که در دستکاری ابعاد تخصص دارد و از تبحرش برای به انجام رساندن مانور فِلَنکینگ (Flanking) بهره می‌برد (مانور فلنکینگ، از جمله تاکتیک‌های ارتشی است که که در آن یک نیروی مسلح به قصد کسب برتری مکانی بر دشمنان، گرد موقعیت دشمن جابه‌جا می‌شود). قابلیت پسیو وی نیز هنگام نزدیک شدن او به تله‌ها و نشانه گرفته شدن او توسط دشمنان، به او اخطار می‌دهد.

توانایی وی به او امکان وارد شدن به Void جهت حرکت سریع و بدون وارد شدن هرگونه آسیبی به او را می‌دهد. آلتیمت وی نیز که Dimensional Rift نام دارد، به تیمی که Wraith در آن قرار دارد امکان رفتن از جایی به جای دیگری را با استفاده از پورتال‌ها می‌دهد.

راهنمای قدم به قدم Apex Legends

با بازی کردن در هر یک از مدها و کسب XP، به مرور لجندهای بیشتری باز خواهید کرد. شما می‌توانید با باز کردن صندوق‌ها، انجام اهداف روزانه و عملکرد خوب در مسابقات (که به عنوان مثال گرفتن کیل‌های بیشتر از جمله ارکان این عملکرد خوب است)، به XP بیشتری دست یابید.

ویژگی‌ها و مدهای بازی

دوربینی که انتخاب می‌کنید مشخص می‌کند که در مسابقات با چه کسی روبه‌رو خواهید شد؛ این دوربین‌ها عبارتند از دوربین با دید اول شخص (FPP) و دید سوم شخص (TPP). بازیکنانی که FPP را انتخاب می‌کنند، تنها با سایر کسانی که FPP را انتخاب کرده‌اند در یک مسابقه قرار خواهند گرفت و به همین ترتیب کسانی هم که از دوربین TPP استفاده می‌کنند، با بازیکنان دیگری که TPP را انتخاب کرده‌اند به مبارزه خواهند پرداخت.

دوربین FPP به شما همان تجربه سنتی Apex را ارائه خواهد داد، اما TPP در صورتی به کارتان خواهد آمد که قصد داشتن سبک بازی منعطف‌تری را داشته باشید و از قبل با دوربین دید سوم شخص آشنا باشید. بازی کردن با دید سوم شخص گستره دید عریض‌تری نسبت به دید اول شخص را در اختیارتان خواهد گذاشت.

راهنمای قدم به قدم Apex Legends

مدهایی که برای بازی کردن در حال حاضر موجود هستند عبارتند از مد بتل رویال، Ranked، ، Team Deathmatch، بخش آموزشی، بخش تمرینی و مدها و رویدادهای زمان محدود. برای انتخاب مد جدید هم کافیست به بخش سمت چپ گزینه Play بروید.

راهنمای قدم به قدم Apex Legends

این عنوان همچنین بتل پس هم ارائه می‌دهد (رایگان و پریمیوم) که به شما آیتم‌های تزئینی جذابی را در بازی جایزه می‌دهد. مراحل جدید هر هفته باز می‌شوند و کلی چالش برای تعامل طی مسابقات برای شما به جا می‌گذارند.

دورنمای Apex Legends Mobile

 وقتی که می‌بینیم نسخه موبایلی یک عنوان محبوب همان ویژگی‌های نسخه کنسولی و کامپیوتری را روی موبایل هم ارائه می‌دهد، دید مثبتی نسبت به آینده آن در ذهنمان ایجاد می‌شود.

Apex Legends یک عنوان رایگان AAA به حساب می‌آید، پس پورت مستقیم آن با توجه به عملکرد سخت‌افزاری محدود تلفن‌های همراه قطعا چالش برانگیز بوده است که تنها همین مورد انتشار نسخه موبایلی آن را تحسین برانگیز جلوه می‌دهد.

پس بیشتر از این صبر نکنید و از لینک‌های پایین با توجه به سیستم عامل تلفن همراهتان این عنوان جذاب را دانلود کرده و به تجربه آن بنشینید!

  • قیمت: رایگان؛ همراه پرداخت‌های درون برنامه‌ای
  • سازنده:  ELECTRONIC ARTS
  • سیستم عامل: اندروید و آی او اس
  • حجم: 2.7 گیگابایت (نسخه اندروید) – ۳.۵ گیگابایت (نسخه iOS)
  • آنلاین: بله
دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از اپ استور

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید