تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۱۵ خرداد: تولد VHS در آمریکا - تکفارس 
تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۱۵ خرداد: تولد VHS در آمریکا - تکفارس 

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۱۵ خرداد: تولد VHS در آمریکا

افشین نوری
۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - 10:39
VHS

در ۵ ژوئن ۱۹۷۷ فرمت VHS یا همان سیستم ویدئوی خانگی در شیکاگو آمریکا معرفی شد. این فرمت به‌عنوان یک استاندارد برای ضبط آنالوگ توسط شرکت JVC ارائه شد. VHS در مقایسه با فرمت Betamax سونی نه‌تنها عملکرد سریع‌تری داشت بلکه زمان پخش طولانی‌تری را نیز پشتیبانی می‌کرد.

JVC یک شرکت بین‌المللی بود که در زمینه تولید وسایل الکتریکی فعالیت می‌کرد و مقر اصلی آن در شهر یوکوهاما ژاپن واقع بود و در سال ۱۹۲۷ تاسیس شد. این شرکت بعد از معرفی فرمت VHS شروع به تولید تلویزیون و دستگاه‌های پخش این فرمت کرد که با محبوبیت زیادی مواجه شدند.

فرمت Betamax  که در سال ۱۹۷۵ در ژاپن عرضه شده بود به مدت ۱۰ سال رقابت سختی با VHS داشت که سرانجام سونی شکست را پذیرفت و در سال ۱۹۹۳ تولید Betamax در آمریکا به پایان رسید و آخرین دستگاه با این فرمت، در ژاپن و در سال ۲۰۰۲ تولید شد.

در آغاز قرن بیستم نیز با ورود فناوری‌های جدید از جمله معرفی فرمت ویدئویی DVD، آرام‌آرام پایه‌های فرمانروایی VHS در زمینه ویدئو خانگی شروع به فرو ریختن کرد و بالاخره در سال ۲۰۰۶ استودیوهای فیلم‌سازی آمریکا عرضه فیلم‌های تازه خود را با قالب VHS متوقف کردند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید