نیویورک استخراج بیتکوین را ممنوع کرد - تکفارس 
نیویورک استخراج بیتکوین را ممنوع کرد - تکفارس 

نیویورک استخراج بیتکوین را ممنوع کرد

افشین نوری
۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - 08:31
قیمت بیتکوین

ایالت نیویورک آمریکا قانونی را به تصویب رسانده است که به‌طور موقت عملیات استخراج بیتکوین جدید را ممنوع می‌کند. نمایندگان مجلس این ایالت با ۳۶ رای موافق این قانون را تصویب کردند و حالا آماده امضای فرماندار این ایالت است. البته فرماندار می‌تولند این قانون را تائید یا وتو کند، اما در صورت امضا بلافاصله اجرایی خواهد شد. 

این قانون به دنبال آن است تا برای مجوزهای استخراج رمزارز که از روش‌های پرمصرف برای این منظور استفاده می‌کنند دو سال ضرب‌العجل بدهد تا تائیدیه‌های لازم درباره مصرف انرژی را اخذ کنند‌.

در حال حاضر، فقط رمزارزهای بیتکوین و اتریوم مشمول این قانون می‌شوند و قرار است در ادامه شامل سایر ارزهای دیجیتال نیز بشود. ضرب‌العجل دو ساله در قانون جدید به آن اشاره شده است فقط شامل آن دسته از عملیات‌های ماینینگ می‌شود که از سوخت‌های کربنی استفاده می‌کنند. بنابراین مواردی که از انرژی‌های تجدیدپذیر یا کم‌مصرف برای استخراج رمزارز استفاده می‌کنند مشمول قانون جدید نیویورک نخواهند شد. 

خبرگزاری CNBC گزارش داده است که نیویورک اهداف زیست محیطی بلندپروازانه‌ای دارد و برای رسیدن به این اهداف درصدد کاهش گازهای گلخانه‌ای تا ۸۵ درصد در سال ۲۰۵۰ است. قانون جدید این ایالت نیز در همین راستاست. 

نیویورک اخیرا به‌خاطر برخورداری از انرژی هیدروالکتریکی فراوان و قیمت پایین‌تر هزینه برق مورد توجه استخراج‌کنندگان رمزارز قرار گرفته است. ضمن اینکه این شهر آب‌وهوای خنک‌تری دارد و خنک سازی سیستم‌های ماینینگ نیاز به انرژی کمتری دارند.  ‌

برخی شرکت‌های ماینینگ اعلام کرده‌اند که احتمالا نیویورک را به‌خاطر قوانین جدیدش ترک خواهند کرد. با این حال به نظر می‌رسد که اقدام نیویورک در وضع قوانین محدودکننده ماینینگ ممکن است سایر ایالت‌های آمریکا را نیز ترغیب به تصویب قوانین مشابهی بکند.   

دولت بایدن نیز ظاهرا در حال کار روی یک سیاست واحد در قبال استخراج بیتکوین است و قصد دارد تاثیر منفی این کار روی محیط زیست را لحاظ بکند. در هر حال به نظر می‌رسد که استخراج رمزارزها در آمریکا به‌زودی با محدودیت‌های بیشتری مواجه خواهد شد. 

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید