ایلان ماسک: چین پیشتاز انرژی‌های تجدیدپذیر و خودروهای برقی در دنیاست - تکفارس 
ایلان ماسک: چین پیشتاز انرژی‌های تجدیدپذیر و خودروهای برقی در دنیاست - تکفارس 

ایلان ماسک: چین پیشتاز انرژی‌های تجدیدپذیر و خودروهای برقی در دنیاست

افشین نوری
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - 14:59
ایلان ماسک

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در جدیدترین اظهارنظر خود گفته است که چین پیشتاز انرژی‌های تجدیدپذیر و خودروهای الکتریکی است. با این حال، مدیرعامل شرکت XPeng که رقیب تسلا در چین محسوب می‌شود گفته است که چین  در این زمینه‌ها هنوز پیشتاز نیست و معلوم نیست که ماسک این ادعاها را بر چه مبنایی کرده است.

به گفته He Xiaopeng مدیرعامل شرکت XPeng صنایع انرژی‌های تجدیدپذیر و خودروهای برقی هنوز در ابتدای راه خود در کشور چین هستند و حداقل یک دهه لازم است تا چین در این دو‌ حوزه پیشتاز شود‌.

شرکت XPeng به‌عنوان رقیب تسلا چند خودروی برقی عرضه کرده است و این شرکت حاا قصد دارد نسخه جهانی خودرو XPeng G9 SUV را عرضه کند. ماسک قبلا این شرکت را متهم به دستکاری در نرم‌افزار خودروهای برقی‌اش کرده بود و مدیرعامل این شرکت نیز جواب ماسک را در توییتر داده بود. حالا به نظر می‌رسد این دو نفر وارد جنگ لفظی دیگری شده‌اند.

بد نیست بدانید که XPeng برخلاف تسلا که از دوربین‌های متعدد برای هدایت خودروهای خودران ‌خود استفاده می‌کند، از فناوری LiDAR برای این منظور بهره می‌برد. این موضوع باعث شده تا قیمت خودروهای این شرکت چینی پایین‌تر از خودروهای تسلا باشند.

منبع: Notebookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید