گزارش: اتحادیه اروپا به زودی اپل را مجبور به استفاده از USB-C می‌کند - تکفارس 
گزارش: اتحادیه اروپا به زودی اپل را مجبور به استفاده از USB-C می‌کند - تکفارس 

گزارش: اتحادیه اروپا به زودی اپل را مجبور به استفاده از USB-C می‌کند

مهدی ملکی
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - 11:06
اپل و اتحادیه اروپا

بعد از سال‌ها کش و قوس و ماه‌ها کار کردن روی ایده استفاده از USB-C به عنوان درگاه استاندارد در تمام محصولات الکترونیکی، سرانجام به نظر می‌رسد اروپا آماده است لایحه استفاده از این درگاه را ارائه و آن را تبدیل به قانون کند که خبر خوبی برای شرکتی مثل اپل نیست.

ماه گذشته کمیته بازار داخلی و رعایت از حقوق مصرف کنندگان اتحادیه اروپا با ۴۳ رای موافق با لایحه الزام تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند و لپ تاپ‌ها به استفاده از فناوری USB-C برای شارژ محصولاتشان موافقت کرد.

دامنه آخرین ویرایش از برنامه اتحادیه اروپا گسترده‌تر شده و به ضرورت الزام تولید کنندگان لپ تاپ‌ها، دوربین‌ها، کنسول‌های دستی و … به انجام این کار اصرار دارد.

به گزارش رسانه رویتزر (Reuters)، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و قانون‌گذاران فاصله اندکی با تصویب این قانون دارند و انتظار می‌رود این مهم در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ (۷ ژوئن ۲۰۲۲ میلادی) یعنی تنها چند روز دیگر انجام پذیرد.

البته هنوز هم مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که قانون‌گذاران باید آن‌ها را حل کنند. برای مثال مشخص نیست که آیا لپ تاپ‌ها هم با وجود حضور در نسخه کنونی، در نسخه نهایی این قانون قرار بگیرند یا خیر.

مشابه همین موضوع، نسخه کنونی شرکت‌های تولید کننده محصولات الکترونیکی دایره این قانون را ملزم به رعایت آن تا سال ۲۰۲۵ می‌کنند اما به نظر می‌رسد برخی از کشورهای عضو اتحادیه، خواهان ضرب‌العجل طولانی‌تری هستند تا زمان لازم برای طراحی مجدد و اجرای مناسب این طرح توسط شرکت‌ها فراهم شود.

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، اپل از هر لحاظ بیشتر از سایر شرکت‌ها تحت تاثیر این قانون قرار خواهد گرفت. این شرکت مطرح از درگاه لایتنینگ در گوشی‌های آیفون و برخی تبلت‌های آیپد استفاده می‌کند. با این حال دستگاه‌های مک، آیپد پرو و آیپد ایر مدت‌هاست که از درگاه USB-C بهره می‌برند. گوگل و سایر تولید کنندگان درگاه شارژ اختصاصی ندارند و تحت تاثیر این قانون قرار نخواهند گرفت.

منبع: Android Authority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید