با نیم میلیون دلار اولین کامپیوتر تاریخ اپل با امضای استیو جابز را بخرید - تکفارس 
با نیم میلیون دلار اولین کامپیوتر تاریخ اپل با امضای استیو جابز را بخرید - تکفارس 

با نیم میلیون دلار اولین کامپیوتر تاریخ اپل با امضای استیو جابز را بخرید

مهدی ملکی
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - 10:47
کامپیوتر اپل

شما اکنون می‌توانید تکه‌ای از تاریخ اپل را با پرداخت ۵۰۰ هزار دلار بخرید؛ کامپیوتر اپل I که توسط استیو جابز و استیو وازنیاک، بنیان‌گذاران این شرکت ساخته و امضا شده است.

کامپیوتر اپل I مذکور برای اولین بار توسط خود جابز و وازنیاک در گاراژ خانوادگی جابز سر‌هم‌بندی شده است. جالب است بدانید وضعیت فیزیکی این کامپیوتر در حالت مناسبی قرار دارد، کاملاً کار می‌کند و تمام تجهیزات آن سر جایشان هستند. البته کنار همه قرار گرفتن این ویژگی‌های مثبت، بی‌تاثیر نبوده‌اند و قیمت آن را افزایش داده‌اند.

اگر می‌خواهید این تکه از تاریخ اپل و تکنولوژی را بخرید و روی یکی از میزهای خانه خود بگذارید، از همین حالا تا ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ (۱۲ ژوئن ۲۰۲۲ میلادی)‌ فرصت دارید در حراجی آن شرکت کنید، فقط پیش از آن مطمئن شوید حداقل ۵۰۰ هزار دلار در حساب بانکی شما خاک می‌خورد!

تنها ۲۰۰ واحد از این کامپیوتر در سال ۱۹۷۶ تولید شد. اپل بعداً تولید آن را متوقف کرد و به سراغ طراحی و ساخت اپل II رفت. با در نظر گرفتن سلامت کامل این کامپیوتر و امضای دو تن از بنیان‌گذاران اپل، شرایط این کامپیوتر استثنائی‌تر هم می‌شود.

اپل I اولین کامپیوتر شخصی تاریخ به شمار می‌رود که مادربرد تمام و کمال روی آن سوار شده است. از آن‌جایی که نسخه‌های اورجینال این کامپیوترها هرگز با کیس عرضه نمی‌شدند، این نمونه هم فاقد کیس است.

برنده حراجی افزون بر خود کامپیوتر، یک مانیتور سانیو (Sanyo)، ضبط کاست پاناسونیک، یک نسخه از کاست رابط اپل I و همچنین یک صفحه کلید چری (Cherry) دریافت خواهد کرد. دریافت یک نسخه فتوکپی از امضای استیو جابز موجود روی مقالات دوره‌ای، یکی دیگر از مزایای این خرید گران‌قیمت است.

قیمت پایه حراجی اپل I یاد شده، ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود اما AAPL Connection، برگزار کننده این حراجی باور دارد که این محصول استثنائی همانند سایر نمونه‌های مشابه با قیمتی بسیار بالاتر به فروش خواهد رسید.

اپل بعد از ساخت این کامپیوتر، نگرش جدیدی را در تولید رایانه‌های شخصی در پیش گرفت. تصمیم استیو جابز و استیو وازنیاک، بنیان‌گذاران اپل برای تعبیه صفحه کلید، نمایشگر و پوسته پلاستیکی، کامپیوتری شخصی را برای کسانی ساخت که به کامپیوترها علاقه‌مند بودند اما نمی‌توانستند یکی از آن‌ها را خودشان بیلد کنند. افزون بر این، هشت اسلات اضافه موجود روی مادربرد به کاربران اجازه می‌داد که با اضافه کردن کارت‌های بیشتر، دست به شخصی‌سازی بزنند بهتر از دستگاه خود استفاده کنند.

اپل II طی دو سال، ۴.۸ میلیون واحد فروخت و شرکت نیز قیمت آن را کمتر کرد تا راه برای فروش جانشین آن یعنی اپل II پلاس باز شود. خانواده اپل II به تکامل و فروش خود طی دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ میلادی ادامه داد. اپل در مجموع طی ۱۶ سال تولید محصولات این خانواده، ۶ میلیون از آن‌ها را به فروش رساند. این فروش در حالی رقم خورد که یک سری دیگر، آن هم پرچم‌دار توسط اپل تولید می‌شد و به فروش می‌رفت: مکینتاش.

نظر شما درباره قیمت این دستگاه چیست؟ خرید یکی از اولین رایانه‌های شخصی تاریخ با قیمت نیم میلیون دلار را منطقی و ارزشمند می‌دانید یا خیر؟

منبع: Digital Trends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید