مشخصات تراشه رایزن ۳ ۷۴۲۰U فاش شد - تکفارس 
مشخصات تراشه رایزن ۳ ۷۴۲۰U فاش شد - تکفارس 

مشخصات تراشه رایزن ۳ ۷۴۲۰U فاش شد

مهدی حلوائی
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - 09:44
ای ام دی رایزن

ای ام دی در رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۲ اعلام کرد که به‌زودی تراشه‌های سری رایزن و اتلون ۷۰۰۰ خود را با نام رمز Mendocino برای کروم بوک‌ها و سیستم‌های ویندوزی ارزان ارائه خواهد کرد. حالا امروز مشخصات یکی از این تراشه‌ها فاش شده است.

بر اساس گزارش وب‌سایت ITHome، تراشه‌های Mendocino در سه نسخه‌ی رایزن ۳ ۷۴۲۰U، اتلون گلد ۷۲۲۰U و اتلون سیلور ۷۰۲۰U به بازار عرضه خواهند شد. این وب‌سایت همچنین اعلام کرده است که رایزن ۳ ۷۴۲۰U از چهار هسته و هشت رشته تشکیل و بر مبنای معماری Zen 2 طراحی شده‌ است. علاوه بر این، رایزن ۳ ۷۴۲۰U از گرافیک RDNA2 با دو واحد پردازشی بهره می‌برد.

لنوو IdeaPad 1

رایزن ۳ ۷۴۲۰U در حالی از معماری قدیمی Zen 2 بهره برده که تراشه رایزن ۳ ۵۴۰۰U علی‌رغم استفاده از تعداد هسته و رشته‌های مشابه، از معماری جدیدتر Zen 3 استفاده کرده و تراشه گرافیکی آن نیز دارای ۶ واحد پردازشی است. بر اساس گزارش‌های قبلی، تراشه‌های Mendocino از ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5 و همچنین رمزگذاری ویدیویی VP9 و AV1 پشتیبانی می‌کنند.

قرار است که دستگاه‌‌های مجهز به تراشه‌های Mendocino در سه‌ماهه‌ی پایانی سال جاری میلادی با قیمتی بین ۳۹۹ تا ۶۹۹ دلار به بازار عرضه شوند. به‌گفته‌ی ای ام دی، عمر باتری‌ لپ تاپ‌های ویندوزی مجهز به این تراشه‌ها تا ۱۰ ساعت بوده و لپ تاپ‌های سری IdeaPad 1 لنوو جزو اولین محصولاتی خواهند بود که از این تراشه‌ها استفاده می‌کنند.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.