موتور جستجوی اپل سال آینده از راه می رسد - تکفارس 
موتور جستجوی اپل سال آینده از راه می رسد - تکفارس 

موتور جستجوی اپل سال آینده از راه می رسد

افشین نوری
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - 08:45
اپل هوش مصنوعی

یکی از توسعه‌دهندگان اپل گزارش داده است که اپل احتمالا قصد دارد سال آینده یک موتوری جستجوی کاربرمحور وب مشابه گوگل راه‌اندازی بکند. البته شایعات مربوط به این موتور جستجوی اپل قبلا نیز وجود داشته است و چیز جدیدی نیست ولی این‌بار یکی از توسعه‌دهندگان خود اپل این خبر را فاش کرده است و می‌تواند تا حدود زیادی قطعی باشد. 

این توسعه‌دهنده اپل که با نام  Robert Scoble در توییتر فعال است گفته است که نمی‌تواند جزئیات بیشتری از این موتور جستجو فاش کند اما اپل آن را زودتر از ژانویه ۲۰۲۳ راه‌اندازی نخواهد کرد. Scoble همچنین قبلا ادعا کرده بود که اپل در رویداد WWDC 2022 از عینک واقعیت افزوده Apple Glass رونمایی خواهد کرد. البته جای تعجبی ندارد که اپل بخواهد موتور جستجوی گوگل را با موتور جستجوی خودش جایگزین کند. این شرکت قبلا برنامه گوگل مپس را با اپلیکیشن مشابهی که خودش توسعه داده بود جایگزین کرده است. 

 بد نیست بدانید که اپل در حال حاضر یک موتور جستجو در سیری و Spotlight دارد و با توجه به این سابقه به نظر نمی‌رسد که را‌اندازی یک موتور جستجو در حد موتور گوگل برای این شرکت زحمتی داشته باشد. 

اگر اپل در نهایت موفق به راه‌اندازی این موتور برای کاربران خودش بشود احتمالا درآمدهای خود از طرف گوکل را از دست خواهد داد. کوپرتینویی‌ها در سال ۲۰۲۱ درآمد ۱۵ میلیارد دلاری از راه قرار دادن موتور جستجوی گوگل به عنوان موتور پیش‌فرض آی‌اواس داشته‌اند. گوگل برای اینکه از موتور بینگ مایکروسافت عقب نیفتد مجبور شده این مبلغ سرسام‌آور را به اپل بپردازد. 

در هر حال ما منتظر رویداد WWDC 2022 اپل هستیم تا ببینیم اپل چه فکرهایی برای معرفی موتور جستجوی خودش دارد. این رویداد امسال باز هم آنلاین برگزار خواهد شد، اما تعداد محدودی از توسعه‌دهندگان نیز در آن حضور خواهند داشت. اپل شعار “Beyond WWDC” را برای این مراسم انتخاب کرده و هشتگ WWDC22 را برای همین منظور در توییتر منتشر کرده است.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم این غول فناوری چه محصولاتی را در رویداد خود معرفی می‌کند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.