پرچمدار سری انویدیا ایدا لاولیس احتمالاً از ۴۸ گیگابایت حافظه گرافیکی بهره خواهد برد - تکفارس 
پرچمدار سری انویدیا ایدا لاولیس احتمالاً از ۴۸ گیگابایت حافظه گرافیکی بهره خواهد برد - تکفارس 

پرچمدار سری انویدیا ایدا لاولیس احتمالاً از ۴۸ گیگابایت حافظه گرافیکی بهره خواهد برد

مهدی حلوائی
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - 22:50
انویدیا تایتان

به‌نظر می‌رسد که انویدیا نسخه‌ی جدیدی از کارت‌های کلاس تایتان را در سری ایدا لاولیس (Ada Lovelace) به بازار عرضه خواهد کرد که از تراشه‌ی گرافیکی AD102 و مشخصات خیره‌کننده‌ای بهره می‌برد.

اطلاعات مربوط به این کارت توسط Kopite7Kimi، افشاگر مشهور، منتشر شده است. در صورتی که این گزارش صحت داشته باشد، کارت گرافیک پرچمدار جدید انویدیا از تراشه‌ی گرافیکی AD102 با ۱۸،۴۳۲ هسته‌ی کودا و ۴۸ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6X با باس ۳۸۴ بیتی بهره خواهد برد و احتمالاً به رکورد توان پردازش گرافیکی بیش از ۱۰۰ ترافلاپس دست پیدا خواهد کرد.

انویدیا تایتان

گفته می‌شود که سرعت حافظه‌ی کارت پرچمدار جدید انویدیا ۲۴ گیگابیت بر ثانیه بوده و پهنای باند آن نیز ۱.۱۵۲ ترابایت است. این یعنی پهنای باند حافظه‌ی کارت جدید انویدیا حدود ۱۳ درصد بیشتر از کارت RTX 3090 Ti خواهد بود. نکته‌ی قابل توجه در مورد مشخصات این کارت، توان مصرفی ۹۰۰ واتی آن است. گزارش Kopite7Kimi همچنین به استفاده‌ی برد آزمایشی این کارت از دو کانکتور ۱۶ پین اشاره داشته‌ است.

نظر شما در مورد کارت‌های کلاس تایتان انویدیا چیست؟ به‌نظر شما آیا انویدیا نسخه‌ی جدیدی از این کارت‌ها را به بازار عرضه می‌کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید