متا قابلیت های جدیدی برای سرویس ریلز عرضه کرد - تکفارس 
متا قابلیت های جدیدی برای سرویس ریلز عرضه کرد - تکفارس 

متا قابلیت های جدیدی برای سرویس ریلز عرضه کرد

افشین نوری
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - 09:06
ریلز

متا برای رقابت با تیک تاک اخیرا قابلیت‌های خوبی را برای سرویس ریلز عرضه کرده است که شامل امکان آپلود ویدیوهای بلند، اضافه شدن قابلیت‌های ویرایشی و امکان اضافه کردن محتوای ریلز در فید‌های فیس بوک اشاره کرد. 

این شرکت برای کاربران جوان‌تر که اکثر وقت خود را در تیک تاک می‌گذرانند همان قابلیت‌هایی را که در اینستاگرام بسیار محبوب هستند ارائه کرده است. کاربران از این قابلیت‌ها در استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند و شامل قابلیت نظرسنجی، ایموجی و استیکرها می‌شوند. 

منا همچمین قابلیت‌های ویرایشی جدیدی به سرویس ریلز اضافه کرده است که به خالقان محتوا آزادی عمل بیشتری برای تولید محتواهای موردنظرشان خواهد داد. این ابزارها کمک خواهد تا کاربران همان نوع ویدیوهایی را در ریلز ایجاد کنند که اکنون در اینستاگرام می‌توانند آن‌ها را بسازند. ضمنا خالقان محتوا حالا می‌توانند صدای خود را هم در ویدیوهای ریلز وارد کنند. 

قابلیت دیکری که متا در آپدیت جدید خود به ریلز اضافه کرده است افزایش مدت زمان ویدیوها از ۶۰ ثانیه به ۹۰ ثانیه است. قابلیت ریلز در فیس بوک نیز به‌روزرسانی شده‌اند و ابزاری ویرایشی مجزایی برای آن ارائه شده است.

ریلز

حالا کاربران می‌توانند با برش و ترکیب ویدیوها یک ویدیوی ریلز بسازند و آن را با دوستان خود در فیس بوک به اشتراک بگذارند. قابلیت‌های صوتی مختلفی نیز برای این نسخه ارائه شده است و خالقان محتوا از همه آن‌ها به‌راحتی می‌توانند استفاده کنند. 

و قابلیت آخر اینکه فیس بوک از امروز ریلز‌های پیشنهادی بیشتری را در فیدهای کاربران نمایش خواهد داد. این قابلیت اخیرا در اینسااگرام هم اجرایی شده است و کاربران می‌توانند ریلزهای پیشنهادی بیشتری را در فید خود مشاهده کنند.‌ فیس بوک خالقان محتوا را تشویق خواهد کرد تا از از روش‌های بین‌پلتفرمی برای انتشار ریلزهای خود در فیس بوک استفاده کنند. 

در هر حال، به نظر می‌رسد که ریلز روزبه‌روز در حال توسعه و پیشرفت است و احتمالا به‌زودی جای تیک تاک را خواهد گرفت. 

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید