سامسونگ اولین شبکه تجاری خصوصی ۵G را برای پشتیبانی از ربات های خودکار ارائه کرد - تکفارس 
سامسونگ اولین شبکه تجاری خصوصی ۵G را برای پشتیبانی از ربات های خودکار ارائه کرد - تکفارس 

سامسونگ اولین شبکه تجاری خصوصی ۵G را برای پشتیبانی از ربات های خودکار ارائه کرد

افشین نوری
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - 07:56
سامسونگ

به نظر می‌رسد  آینده فناوری در کوتاه مدت متعلق به ۵G خواهد بود و کاربردهای این تکنولوژی روزبه‌روز در حال گسترش است که شامل حوزه‌هایی مختلفی مثل اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و واقعیت مجازی می‌شود. 

در حالیکه برخی شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند، فناوری ۵G را فقط برای ارائه سرعت اتصال بیشتر در گوشی‌ها ارائه کرده‌اند، سامسونگ از این فناوری در زمینه دیگری استفاده کرده است.

این شرکت کره‌ای‌ موفق شده اولین شبکه تجاری ۵G خصوصی را برای شرکت Naver ارائه کند. این شبکه‌ ۵G قرار است در مورد یک سری ربات‌های خودکار استفاده شود که این ربات‌ها کارهای مختلفی مثل ارسال بسته، پذیرایی با قهوه و جابجایی لوازم را در داخل دفاتر Naver انجام خواهند داد. 

سامسونگ

این سرویس که ۱۷۸۴ نام خواهد داشت در مجموع شامل ۴۰ ربات خواهد بود که‌در سه سبطقه مشغول فعالیت خواهند شد. سامسونگ تصمیم دارد تا آخر امسال تعداد این ربات‌ها را به صد عدد برساند تا در کل ساختمان ۳۶ طبقه دفتر Naver سرویس بدهند. 

قرار است همه ربات‌ها به یک سرویس ابری وصل شوند وهمه دستورات خود را از آنجا دریافت کنند. شبکه ۱۷۸۴ در واقع یک شبکه عصبی خواهد بود که ربات‌ها را به هم وصل خواهد کرد و اجازه خواهد داد تا صدها ربات به‌طور همزمان کنترل شوند. 

سامسونگ همچنین قرار است یک مرکز هوش مصنوعی ۳D/HD ایجاد کند که به ربات‌ها در یادگیری و انجام سریع‌تر کارها کمک کند. شبکه ۵G سامسونگ از فناوری Compact Core این شرکت بهره می‌برد و از سیگنال‌های ۴.۷ گیگاهرتز و ۲۸ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. 

یکی از مدیران سامسونگ به نام یونگ چانگ گفته است که این شرکت به همکاری خود با شرکت‌های خصوصی و عمومی برای ارائه سرویس‌های ۵G ادامه خواهد داد. 

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید