سری آیفون ۱۴ از ۶ گیگابایت رم بهره خواهند برد - تکفارس 
سری آیفون ۱۴ از ۶ گیگابایت رم بهره خواهند برد - تکفارس 

سری آیفون ۱۴ از ۶ گیگابایت رم بهره خواهند برد

مهدی حلوائی
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - 23:32
آیفون 14

قرار است که اپل اواخر سال جاری میلادی سری آیفون ۱۴ را به بازار عرضه کند و حالا اطلاعات تازه‌ای از میزان رم و حافظه‌ی داخلی این گوشی‌ها فاش شده است.

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی ترندفورس (TrendForce)، هر چهار گوشی آیفون ۱۴ از ۶ گیگابایت رم بهره خواهند برد. همچنین نسخه‌های پروی آیفون ۱۴ به رم سریع‌تر LPDDR5 مجهز شده و مصرف انرژی کمتری خواهند داشت. این در حالی است که مینگ چی کو، تحلیل‌گر مشهور، مدتی پیش اعلام کرده بود که تنها آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس از ۶ گیگابایت رم LPDDR5 بهره خواهند برد.

آیفون 14

گزارش جدید شرکت ترندفورس به استفاده‌ی نسخه‌های پروی آیفون ۱۴ از ۲۵۶ گیگابایت رم اشاره داشته است. گفته می‌شود که اپل همچنین در نسخه‌های پرو و غیر پروی آیفون ۱۴ از تراشه‌های متفاوتی استفاده کرده است. به‌نظر می‌رسد که دو گوشی آیفون ۱۴ و ۱۴ مکس از تراشه‌ی A15 بهره برده‌اند و نسخه‌های پرو و پرو مکس نیز به تراشه‌ی A16 مجهز شده‌اند.

گزارش‌های قبلی به استفاده‌ی آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی اشاره داشته‌اند. این در حالی است که سری آیفون ۱۳ از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی بهره برده‌اند. همچنین گفته می‌شود که تفاوتی ۲۰۰ دلاری بین نسخه‌های پرو و غیر پروی آیفون ۱۴ خواهد بود.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.