احتمال استفاده مدل های آیفون ۱۴ پرو از تراشه A16 قوت گرفت - تکفارس 
احتمال استفاده مدل های آیفون ۱۴ پرو از تراشه A16 قوت گرفت - تکفارس 

احتمال استفاده مدل های آیفون ۱۴ پرو از تراشه A16 قوت گرفت

افشین نوری
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - 10:57
آیفون 14

اپل قرار است پاییز امسال سری آیفون ۱۴ را معرفی بکند و حالا چند ماه مانده به این رویداد اطلاعات جالبی درباره این سری فاش شده است.

یک گزارش جدید ادعا کرده است که فقط مدل‌های آیفون ۱۴ پرو مجهز به تراشه A16 بایونیک خواهند بود. نکته جالب گزارش وب‌سایت TrendForce با شایعات قبلی همخوانی دارد و حالا تقریبا با اطمینان بالایی می‌توان گفت که اپل تصمیم خود را در این زمینه گرفته است.‌‌

شایعات قبلی ادعا کرده بودند که مدل‌های غیرپرو آیفون ۱۴ از همان تراشه سال گذشته A15 بایونیک بهره خواهند برد و مدل‌های پرو از تراشه جدید A16 استفاده خواهند کرد. به این ترتیب مدل‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس مثل گوشی سری آیفون ۱۳ از تراشه A15 استفاده خواهند کرد. البته این دو گوشی احتمالا به جای ۴ گیگابایت رم از ۶ گیگابایت رم بهره خواهند برد. 

هنوز مشخص نیست که چرا اپل تصمیم داذد از دو تراشه متفاوت در سری آیفون ۱۴ استفاده کند و شاید این شرکت می‌خواهد هزینه ساخت مدل‌های غیر پرو را پایین بیاورد تا آن‌ها را به قیمت پایین‌تری عرضه کند. یک دلیل دیگر هم می‌تواند مشکل کمبود جهانی تراشه باشد. این مشکل ظاهرا باعث مشکلاتی نیز در زنجیره تامین سری آیفون ۱۴ شده است و شاید برخی مدل‌های این سری با تاخیر عرضه بشوند. 

 در هر حال، به نظر می‌رسد امسال بین مدل‌های پرو و ‌غیر پرو آیفون تفاوت زیادی وجود خواهد داشت و باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل چه فکرهایی برای این سری در سر دارد. 

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید