اینستاگرام قابلیت هشدار کودک ربایی Amber Alerts را ارائه کرد - تکفارس 
اینستاگرام قابلیت هشدار کودک ربایی Amber Alerts را ارائه کرد - تکفارس 

اینستاگرام قابلیت هشدار کودک ربایی Amber Alerts را ارائه کرد

افشین نوری
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - 08:14
اینستاگرام

اینستاگرام از امروز شروع به نمایش هشدار امبر (Amber Alerts) در فیدها برای شرایط بحرانی کودک ربایی خواهد کرد. این قابلیت کمک خواهد تا کاربران سریع‌تر بتواند گزارش کودک ربایی را به اطلاع مقامات محلی برسانند و آن را پیگیری کنند. هشدار امبر در واقع یک هشدار اضطراری برای وضعیت کودک ربایی است و برای اولین بار است که چنین قابلیتی توسط اینستاگرام به‌عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار ارائه می‌شود.

هشدار امبر قرار است از امروز در در فید اینستاگرام کاربران آمریکایی به نمایش درآید و در طول دو هفته آینده نیز این قابلیت در ۲۴ کشور دیگر عرضه خواهد شد. این کشورها شامل آرژانتین، استرالیا، بلژیک، بلغارستان، کانادا، یونان، اکوادور، گواتمالا، جامائیکا، ایرلند، کره، لیتوانی، لوگزامبورگ، مالزی، مالت، مکزیک، هلند، نیوزلند، رومانی، آفریقای جنوبی، تایوان، اوکراین، انگلیس و امارات متحده عربی می‌شوند. ‌

اینستاگرام

در حال حاضر توییتر چنین قابلیتی ندارد اما کاربران می‌توانند آن را خودشان پست کنند. این در حالیست که فیس بوک از سال ۲۰۱۵ این قابلیت را در اختیار کاربران خود گذاشته است و به گفنه متا این قابلیت کمک کرده تا صدها مورد کودک ربایی در سراسر دنیا شناسایی و پیگیری شوند. کاربران اینستاگرام همچنین می‌توانند هشدارهایی را که دریافت می‌کنند بازنشر دهند. 

هشدار امبر برای هر کاربر صرفا براساس نزدیکی به محل کودک ربایی صادر خواهد شد و شامل همه کاربران نخواهد شد. بنابراین هر کاربر براساس شهری که در پروفایل خود اعلام می‌کند این هشدارها را دریافت خواهد کرد. اینستاگرام با چک کردن مکان هر کاربر و IP دستگاه او و نزدیکی‌اش به محل کودک ربایی، برای او هشدار صادر خواهد کرد. 

این هشدار شامل اطلاعات مهمی مثل عکس کودک دزدیده شده، توضیحات لازم در مورد کودک ربایی انجام شده و آخرین محل دیده شدن کودک می‌شوند. اینستاگرام این قابلیت را با همکاری سازمان‌ها و گروه‌های مختلفی از جمله مرکز ملی کودکان دزدیده شده در آمریکا و آژانس جرایم ملی آمریکا ارائه کرده است و قرار است با سازمان‌های ذیربط در سایر کشورها نیز همکاری نزدیکی داشته باشد. 

نظر شما درباره قابلیت هشدار امبر یا کودک ربایی اینستاگرام چیست؟ آیا فکر می‌کنید در ایران هم باید چنین سرویسی ارائه بشود؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید