ایلان ماسک: کارکنان تسلا باید ۴۰ ساعت در هفته در محل کار خود حضور داشته باشند - تکفارس 
ایلان ماسک: کارکنان تسلا باید ۴۰ ساعت در هفته در محل کار خود حضور داشته باشند - تکفارس 

ایلان ماسک: کارکنان تسلا باید ۴۰ ساعت در هفته در محل کار خود حضور داشته باشند

افشین نوری
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - 07:26
ایلان ماسک

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا ظاهرا مخالف کار از داخل منزل است و تاکنون نیز موضع سختی در این‌باره داشته است. بلومبرگ گزارش داده است که ظاهرا ماسک با ارسال ایمیلی به کارکنان تسلا گفته است که کار از راه دور دیگر پذیرفته نیست.‌ ماسک در ادامه کارکنان گفته است که آن‌ها حداقل باید هفته‌ای ۴۰ ساعت در محل کار خود حضور داشته باشند. 

ماسک در واکنش به اسکرین‌شاتی که از این ایمیل منتشر شده است صحت آن را رد نکرده ولی گفته است که کسانی که با حضور در محل کار مخالفند باید وانمود کنند که در جای دیگری مشغول به کار هستند. تسلا هنوز واکنش رسمی به این موضوع نشان نداده است. 

ایلان ماسک در ایمیل خود همچنین گفته است که او درخواست کارکنان برای کار از راه دور را فقط تحت شرایط خاصی خواهد پذیرفت. اما این شرایط باید شرایط استثنایی باشند و قابل‌قبول باشند‌ او گفته که خودش شخصا بر این موضوع نظارت خواهد کرد و ضمن اینکه به نظر او ۴۰ ساعت در هفته کمتر از ساعاتی که از یک کارگر کارخانه خواسنه می‌شود در محل کار حضور داشته باشد. 

ماسک در ایمیل دیگری که Electrek آن را منتشر کرده است ادعا کرده که سابقه خود او که تقریبا همه عمرش را در کارخانه‌های تسلا زندکی کرده است دلیل سر پا ماندن تسلا است و اگر او این کار را نمی‌کرد خبری از شرکتی به اسم تسلا نبود. او گفته که این موضوع هرچند ممکن است برای عده‌ای مهم نباشد اما وقتی که اولین محصول این شرکت عرضه شد آن‌موقع مشخص شد که چه زحماتی در این شرکت کشیده شده است. 

همانطور که می‌دانید بعد از شیوع ویروس کرونا اکثر شرکت‌ها مجبور شدند به کارکنان خود اجازه کار از منزل بدهند و همین موضوع روی عملکرد شرکت‌ها تاثیر منفی گذاشت. حالا همین شرکت‌ها با چالش برگرداندن کارکنان خود بر سر کار مواجه هستند و دقیقا نمی‌دانند که چه روشی برای شرایط کنونی اتخاذ کنند. اپل روش هیبریدی را در پیش گرفته و کار کنان این شرکت فقط چند روز در هفته سر کار می‌آیند. 

اما ظاهرا تسلا موضع سخت‌تری را در پیش گرفته است و به‌طور تلویحی گفته که اگر کارکنان این شرکت طبق خواست مدیران این شرکت در محل کار خود حضور نیابند احتمالا با اخراج مواجه خواهند شد. 

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم تسلا در روزهای آینده چه واکنشی نسبت به این موضوع نشان می‌دهد و آیا بر سر موضع خود دوباره پافشاری خواهد کرد یا نه. نظر شما درباره بازگشت کارکنان شرکت‌ها به محل کارشان چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. 

منبع: Theverge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید