اینترنت ماهواره ای استارلینک در ۳ کشور دیگر نیز ارائه شد - تکفارس 
اینترنت ماهواره ای استارلینک در ۳ کشور دیگر نیز ارائه شد - تکفارس 

اینترنت ماهواره ای استارلینک در ۳ کشور دیگر نیز ارائه شد

افشین نوری
۹ خرداد ۱۴۰۱ - 15:37
سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

اسپیس ایکس اوایل امسال اعلام کرد که ماهواره اینترنتی استارلینک در ۲۵ کشور قابل دسترس است. اوایل این ماه نیز ۷ کشور دیگر به این لیست اضافه شدند و حالا سه کشور دیگر نیز از خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بهره خواهند برد. 

با این حساب، هم‌اکنون ۳۵ کشور امکان دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را پیدا کرده‌اند و سه کشور جدیدی که به این مجموعه اضافه شدند شامل نیجریه، موزامبیک و فیلیپین می‌شوند. 

یکی از مدیران نیجریه به نام اوبالا ماسکا در همین رابطه گفته است که کشورش به‌دنبال رقابت سالم در حوزه خدمات اینترنت است و اینترنت ماهواره‌ای استارلینک نیز خدمات خود را طبق قوانین این کشور ارائه خواهد کرد. 

ماسکا چندان ماه پیش، بعد از ملاقات تیم استارلینک از این کشور گفته بود که به‌عنوان رئیس رگلاتوری نیجریه، اولویت او منافع ملی نیجریه است و هدف اصلی کشورش این است که اکوسیستم اینترنت نیجریه را توسعه بدهد و به همین‌خاطر او و همکارانش از فناوری‌های جدیدی مثل اینترنت ماهواره‌ای استارلینک استقبال می‌کنند و در این بین سعی خواهد شد تا هیچکدام از سرویس‌دهندگان اینترنت خانگی یا موبایلی نیجریه لطمه نبینند. 

کشور فیلیپین نیز پشتیبانی از خدمات استارلینک را تاییده کرده است و حالا تبدیل به اولین کشور آسیای جنوب شرقی آسیا می‌شود که از اینترنت‌ ماهواره‌ای استارلینک استفاده خواهد کرد.

مزیت فناوری استارلینک این است که حتی در مناطق دوردست و روستایی نیز امکان اتصال به اینترنت را فراهم می‌کند و کشور فیلیپین از آنجائیکه یک کشور وسیع با دارای مناطق دورافتاده‌ی زیاد است، از این فناوری سود بسیار زیادی خواهد برد. استارلینک هم‌اکنون ۱۵۰۰ ماهواره در اطراف زمین دارد که سرعت دانلودی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کنند. 

ایلان ماسک امیدوار است که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در کشور هند نیز ارائه بکند. این کشور دومین بازار بزرگ گوشی هوشمند دنیا را دارد و‌ هنوز معلوم نیست که  شهروندان این کشور چه زمانی قادر به استفاده از خدمات استارلینک خواهند شد. 

 باید منتظر بمانیم و ببنیم آیا ماهواره‌های استارلینک منطقه ما را نیز پوشش خواهند داد یا نه؟ 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید