سهامداران توییتر علیه ایلان ماسک به خاطر پایین آوردن ارزش سهام این شرکت شکایت کردند - تکفارس 
سهامداران توییتر علیه ایلان ماسک به خاطر پایین آوردن ارزش سهام این شرکت شکایت کردند - تکفارس 

سهامداران توییتر علیه ایلان ماسک به خاطر پایین آوردن ارزش سهام این شرکت شکایت کردند

افشین نوری
۹ خرداد ۱۴۰۱ - 13:23
ایلان ماسک

ایلان ماسک که ابتدا برای خرید توییتر مبلغ ۴۴ میلیارد دلار را پیشنهاد داده بود حالا قصد دارد آن را به مبلغ پایین‌تر بخرد. اخیرا بحث‌هایی بر سر تعداد ربات‌های موجود در توییتر شکل گرفته است که این موضوع باعث شده تا ارزش سهام توییتر کاهش بیابد.

سهامداران تویبتر از این شرایط راضی نیستند و به همین خاطر علیه ایلان ماسک شکایت کرده‌اند. آن‌ها در شکایت خود گفته‌اند که ماسک‌ با انتشار بیانیه‌ها و صحبت‌های غلط باعث شده تا ارزش سهام توییتر کاهش بیابد. 

از آنجائیکه این شکایت یک شکایت عمومی است منافع آن شامل همه سهامداران توییتر خواهد شد. این شکایت چند روز پیش در دادگاه فدرال سان فرانسیسکو به ثبت رسیده است.‌ در این شکایت آمده است: 

ماسک با توییت‌ها و صحبت‌های خود باعث شده تا  تعداد کاربران غیرواقعی توییتر شک و تردیدهای زیادی ایجاد بشود و همین موضوع باعث شده تا این شرکت ارزش خود را از دست بدهد و سهامداران از این بابت متضرر بشوند. در حالیکه ماسک می‌خواهد با این اظهارات قیمت خرید توییتر را پایین بیاورد و این رفتار او‌ غیراخلاقی و غیرقانونی است. 

ماسک اخیرا گفته بود که به خاطر تردید در مورد تعداد کاربران واقعی توییتر، پروسه خرید این شرکت را متوقف می‌کند تا این موضوع را دقیق‌تر بررسی کند. توییتر ادعا می‌کند که تعداد کاربران فیک این شبکه اجتماعی کمتر از ۵ درصد است در حالیکه ماسک فکر می‌کند این عدد بیشتر از ۲۰ درصد است. بنابراین اگر ادعای ماسک درست باشد قیمت خرید توییتر بسیار کمتر از ۴۴ میلیارد دلار خواهد بود. 

در حال حاضر ارزش هر سهم توییتر ۳۹.۵۲ دلار است که که بسیار کمتر از ارزش ۵۴.۲۰ دلار در زمان پیشنهاد خرید ماسک در ماه گذشته بود. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که که رای دادگاه درباره این شکایت سهامداران توییتر چه خواهد بود. 

منبع: Mspoweruser

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید