تراشه رایزن ۷۰۰۰ از حداکثر فرکانس ۵.۸۵ گیگاهرتز بهره خواهد برد - تکفارس 
تراشه رایزن ۷۰۰۰ از حداکثر فرکانس ۵.۸۵ گیگاهرتز بهره خواهد برد - تکفارس 

تراشه رایزن ۷۰۰۰ از حداکثر فرکانس ۵.۸۵ گیگاهرتز بهره خواهد برد

مهدی حلوائی
۹ خرداد ۱۴۰۱ - 09:55
ای ام دی رایزن 7000

در حالی که اطلاعات منتشرشده‌ی قبلی از تراشه‌های سری رایزن ۷۰۰۰ به پشتیبانی آن‌ها از فرکانس ۵.۵ گیگاهرتز اشاره داشته‌اند اما امروز گزارش جدیدی توسط وب‌سایت Angstronmics منتشر شده که حداکثر فرکانس یکی از این تراشه‌ها را ۵.۸۵ گیگاهرتز معرفی کرده است.

ای ام دی اوایل هفته‌ی گذشته در رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۲ اطلاعاتی از تراشه‌های رایزن ۷۰۰۰ را به اشتراک گذاشت. بر اساس این اطلاعات، سری رایزن ۷۰۰۰ به توان مصرفی ۱۷۰ وات نیاز خواهند داشت و حداکثر توان مورد نیاز سوکت AM5 نیز ۲۳۰ خواهد بود. ای ام دی همچنین در این رویداد دمویی از عملکرد یکی از تراشه‌های ۱۶ هسته‌ای سری رایزن ۷۰۰۰ را به نمایش گذاشت. این تراشه موفق شد تا در اجرای بازی Ghostwire: Tokyo با توانی کمتر از ۱۷۰ وات به فرکانس چند رشته‌ای ۵.۵ گیگاهرتز دست پیدا کند.

ای ام دی رایزن 7000

حالا بر اساس گزارش وب‌سایت Angstronmics، حداقل یکی از تراشه‌های سری رایزن ۷۰۰۰ از حداکثر فرکانس ۵.۸۵ گیگاهرتز پشتیبانی خواهد کرد. گفته می‌شود که تراشه‌های سری رپتور لیک S شرکت اینتل نیز از فرکانس مشابهی بهره می‌برند و از این رو انتظار می‌رود که در این بخش رقابت جذابی بین اینتل و ای ام دی شکل بگیرد. توجه داشته باشید که دستیابی به فرکانس ۵.۸۵ گیگاهرتز احتمالاً به استفاده از مادربردهای AM5 نیاز خواهد داشت.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید