برترین بازی های اکشن اندروید و iOS - تکفارس 
برترین بازی های اکشن اندروید و iOS - تکفارس 

برترین بازی های اکشن اندروید و iOS

امیرحسین ندایی
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - 08:43
بهترین بازی های اکشن ۲۰۲۲

برخی از بهترین بازی‌های سیستم‌ عامل‌های اندروید و iOS، بازی‌های اکشن هستند و بازی‌های اکشن هم اغلب سبک‌های متعددی را دربر می‌گیرند و گزینه‌های فوق‌العاده زیادی برای تجربه کردن در اختیارمان است.

چه به دنبال شوتر کلاسیکی مانند Doom باشید و چه به دنبال پلتفرمر کلاسیکی مانند Castlevania: Symphony of the Night بگردید و یا حتی احساس بکنید باید سری به یک بازی مبارزه‌ای رقابتی‌ مانند Brawlhalla بزنید، فهرستی که ما تهیه کرده‌ایم تمام نیازهای شما را پوشش خواهد داد. پس بیایید سری به به این فهرست جذاب بزنیم و ببینیم چه بازی‌های اکشنی برای تجربه پیش‌ رویمان داریم!

DOOM

حقیقتاً نیازی به معرفی DOOM نمی‌بینیم. عنوان کلاسیکی که با موتور بازی‌‌سازی Unity از نو ساخته شده و برای دستگاه‌های مدرن به روزرسانی شده است. شما حتی می‌توانید با WADهای خودتان بازی کنید و این عنوان از گیم‌پلی با نرخ فریم ریت ۶۰ فریم بر ثانیه هم برای ارائه تجربه‌ای روان‌تر پشتیبانی می‌کند.

این عنوان حتی از انواع کیبورد و کنترلر هم پشتیانی می‌کند. شما می‌توانید این عنوان را روی دستگاه‌ اندرویدی یا کروم بوک خودتان تجربه کنید؛ در هر مکانی که دوست دارید و با با هر چینش کنترلی که دوست دارید. پس اگر دنبال عنوان شوتر کلاسیک جذابی هستید، DOOM انتخابی عالی است.

  • قیمت: 4.99 دلار؛ فاقد پرداخت درون برنامه‌ای
  • سازنده: Bethesda Softworks LLC
  • سیستم عامل: اندروید و آی او اس
  • حجم: 292 و ۳۹۷ مگابایت
  • آنلاین: خیر
دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از اپ استور

Rhythm Fighter

اینکه بازی‌های اکشن کلاسی زیادی روی سیستم عامل اندروید و iOS وجود دارد درست است، اما اگر به دنبال چیز جدیدی باشید چطور؟ اگر طرفدار بازی‌های سبک rhythm هستید (سبکی با عناوین اکشن با درونمایه موسیقیایی)، پس به هیچ وجه نباید Rhythm Fighter را از دست بدهید. این عنوان گیم‌پلی سبک rhythm را با عناصر سبک beat’em up ترکیب کرده و به بازی جذابی تبدیل شده است. تمام حرکاتی که از یک بازی پر زد و خورد انتظار می‌رود در این عنوان موجود است و شما با مشت و لگد راهتان را به سوی پیروزی باز خواهید کرد؛ آن‌هم در کنار موسیقی‌های جذاب.

بهترین ویژگی Rhythm Fighter این است که شما می‌توانید با پرداخت تنها ۳ دلار به تمام ویژگی‌های آن دسترسی داشته باشید و دیگر نیازی به استفاده از پرداخت‌های درون برنامه‌ای نخواهد بود. پس اگر ۳ دلار اضافه دارید و به دنبال تجربه عنوان خاصی هستید ه به نسبت جدید هستید که گیم‌پلی آن بر پایه توانایی‌های فردی است، این عنوان برای شما ساخته شده است.

  • قیمت: 2.99 دلار؛ فاقد پرداخت درون برنامه‌ای
  • سازنده: Coconut Island Games Limited
  • سیستم عامل: اندروید و آی او اس
  • حجم: 255 مگابایت و ۱.۴ گیگابایت
  • آنلاین: خیر
دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از اپ استور

Castlevania: Symphony of the Night

طرفداران Metroidvania بدون شک این عنوان را می‌شناسند. Castlevania: Symphony of the Night بازی‌ای است که به لطف آن عبارت Metroidvania به وجود آمد. این کلمه عنوانی را توصیف می‌کند که عناصر پلفترمر عنوان کلاسیکی مانند Castlevania را ارائه می‌دهد و پا در جای پای سری Metroid می‌گذارد. به چنین عناوینی، بازی‌های سبک Metroidvania می‌گویند. اکثر این عناوین بازی‌های دو بعدی‌‌ای هستند که شما در آنها راهتان را با شکست دشمنان باز کرده و به مرور زمان و با پیدا کردن ابزارهای کارآمد، در بازی پیشرفت می‌کنید و در همین حین هم در مواجهه با باس‌های این عناوین برای مدتی متوقف می‌شوید تا بتوناید آنها را شکست دهید.

Castlevania: Symphony of The Night بنا به دلایلی یک عنوان کلاسیک تلقی می‌شود و شما می‌توانید با پرداخت مبلغ ناچیزی این عنوان را روی هر دو سیستم عامل اندروید و iOS تهیه کنید. چه تا به حال این عنوان را بازی نکرده باشید و چه صرفا به دنبال تجربه دوباره این عنوان کلاسیک باشدی، من می‌توانم تضمین بکنم که این عنوان یکی از بهترین بازی‌های اکشن حال حاضر است. Castlevania را از دست ندهید!

  • قیمت: 2.99 دلار؛ بدون پرداخت درون برنامه‌ای
  • سازنده: KONAMI
  • سیستم عامل: اندروید و آی او اس
  • حجم: 238 و ۳۴۱ مگابایت
  • آنلاین: خیر
دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از اپ استور

Brawlhalla

عنوانی رقابتی است که نحوه بازی کردن آن بسیار شبیه به Super Smash Bros می‌باشد. بازیکنان در نقشه هایی که به صورت تعدادی پلتفرم در کنارر هم هستند شروع به مبارزه می‌کنند و به این سو و آن سو می‌پرند. با این که می‌دانم شاید طرفداران با گفتن این‌که این عنوان کلونی از Super Smash Bros است، پوزخندی هب نشانه تمسخر بزنند، اما در نهایت این عنوان ذاتاً همین است؛ عنوانی شبیه به Super Smash Bros. حتی با وجود این‌که این عنوان رایگان است، تعادل خوبی دارد که آن را به عنوان مبارزه‌ای جذابی تبدیل می‌کند.

البته که رایگان بودن این عنوان به معنای وجود اشباع پرداخت‌های درون بازی است، اما خوشخبتانه این خریدها صرفا به موارد تزئینی ختم می‌شوند که این نیز به این معنا است که هیچ‌کس با پرداخت مقداری پول، از دیگری جلو نمی‌زند. علاوه بر این مورد، این بازی از ویژگی کراس پلتفرم هم پشتیبانی می‌کند که این نیز بدین معناست که شما می‌توانید از روی گوشی خود با دوستانتان که پشت کامپیوترهای شخصی یا کنسول‌هایشان هستند بازی کنید. به عنوان عنوانی که از Super Smash Bros الهام فوق‌العاده زیادی گرفته خیلی هم بد به نظر نمی‌آید، مگر نه؟

  • قیمت: رایگان؛ همراه پرداخت درون برنامه‌ای
  • سازنده:  Ubisoft
  • سیستم عامل: اندروید و آی او اس
  • حجم: 736 و ۸۶۰ مگابایت
  • آنلاین: بله
دانلود از گوگل پلی استور برای اندروید و iOS
دانلود از اپ استور

Dead Cells

طی سالیان اخیر ما شاهد انشتار عناوین مستقل بسیاری بوده‌ایم و بسیاری از آنها هم در حد خودشان عالی هستند اما یک عنوان بیش‌تر از بقیه می‌درخشد؛ Dead Cells. این عنوان بسیار شبیه عناوین سبک Metroidvania است، با این تفاوت که مکانیک عناوین روگ لایک را هم ارائه می‌دهد و بله، با این‌که قرار است دفعات متعددی در این عنونا کشته شوید، اما همین مردن‌ها هم بخشی از جذابیت این عنوان است. پس از باز کردن توانایی‌ها و اسلحه‌های جدید، آرام آرام پیشرفت می‌کنید و از آنجایی هم که با هر بار مردن شکل بازی تغییر می‌کند، هر دور تجربه این عنوان احساس تازه‌ای دارد.

کنتر‌های این عنوان شگفت‌انگیز هستند و حتی اگر از طرفداران کنترل‌های لمسی نباشید، این عنوان از کنترلرهای مختلف ه مپشتیبانی می‌کند که مورد دوم، راه مورد علاقه من برای تجربه ای عنوان نیز می‌باشد. علاوه بر این مورد، این عنوان از فریم ریت بالا هم پشتیبانی می‌‌کند و اگر دستگاه مورد استفاده شما به اندازه کافی خوب باشد، این عنوان می‌تواند همان فریم ریت بالا را هم پایدار نگه دارد که این نیز به این معنا است که شما می‌توانید این عنوان را با فریم ریت بالا و با سرعت بسیار زیادی تجربه کنید و تاخیر حداقلی هم دریافت کنید.

از همه موارد بالا بهتر این است که این عنوان هنوز هم به روزرسانی‌هایی به همراه محتواهای جدید دریافت می‌کند که برای عنوانی که در سال ۲۰۱۷ عرضه شده، ویژگی فوق‌العاده‌ای است.

  • قیمت: 8.99 دلار؛ همراه پرداخت درون برنامه‌ای
  • سازنده:  Playdigious
  • سیستم عامل: اندروید و آی او اس
  • حجم: 875 مگابایت و ۱.۴ گیگابایت
  • آنلاین: بله
دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از اپ استور

Five Nights at Freddy’s

عنوان Five Nights at Freddy’s نزد کودکان از محبوبیت بالایی برخوردار است، اما برای هر کسی که به عناوین سبک وحشت (به همراه جامپ اسکیرهای فراوان) علاقه‌مند است، جذاب خواهد بود. با اینکه مدت زمان نسبتا زیادی از عرضه آن گذشته است (این عنوان اولین بار در سال ۲۰۱۴ روی اندروید منتشر شد)، اما قطعا هنوز ارزش خود را حفظ کرده و هنوز هم برای ان بروزرسانی‌هایی عرضه می‌شود.

اگر هم در باره گیم‌پلی آن بخواهیم توضیح دهم باید بگویم که شخصیت اصلی این عنوان، نگهبان پیتزا فروشی است که تعدادی انیماترونیک (عروسک‌های رباتی) نیز در آن هستند. البته که قضیه از جایی ترسناک می‌شود که این انیماترونیک‌ها زنده می‌شوند و قصد به قتل رساندن شما را دارند، پس شما باید از دوربین‌های دفترتان برای آگاه شدن از مکان این ربات‌های قاتل استفاده کنید. آیا می‌توانید تا صبح زنده بمانید؟

با توجه به این‌که این عنوان اولین نسخه از سری خود است، قیمت بسیار پایینی هم دارد و به اتمام رساندن آن برای عمده بازیکنان تنها ۳ ساعت طول خواهد کشید.

  • قیمت: 2.99 دلار؛ همراه پرداخت درون برنامه‌ای
  • سازنده:  Clickteam USA LLC
  • سیستم عامل: اندروید و آی او اس
  • حجم: 104 و ۱۱۵ مگابایت
  • آنلاین: خیر
دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از گوگل پلی استور برای اندروید و iOS

Radiation Island

از ماینکرفت گرفته تا Terraria، بازی‌های سبک بقا متعددی روی اندروید و iOS وجود دارند و اگر هم به نسخه پورت شده این عناوین علاقه‌‌ای ندارید، Radiation Island عنوانی عالی برای شروع است. Radiation Island عنوانی جهان آزاد است که شما در دنیای آن جستجو کرده و به جمع‌آوری لوازم برای ساخت ابزاری می‌پردازید تا به مقابله با دشمنانتان بپردازید. هدف شما فرار کردن از جزیره و بازگشت به دنیای واقعی است، اما این اهداف به کمی تلاش نیاز دارند؛ چرا که با عنوانی در سبک بقا روبه‌رو هستیم و مطمئن باشید که بقا در این عنوان هم چالش برانگیز خواهد بود.

گرافیک این بازی به عنوان بازی‌ای که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است، زیبا و چشم‌نواز هستند که این گرافیک زیبا گردش در محیطش را بسیار لذت‌بخش‌تر می‌سازد. شما می‌توانید با پرداخت تنها ۳ دلار به نسخه کامل آن دسترسی پیدا کنید و ثبه نسخه کامل آن دسترسی پیدا کنید و نگران پرداخت‌های درون برنامه‌ای و تبلیغات آزاردهنده هم نباشید. علاوه بر این، Radiation Island از کنترلرهای مختلف هم پشتیبانی می‌کند که همه این موارد در کنار هم این عنوان را به عنوانی عالی برای تبلت‌ها و کروم‌بوک‌ها تبدیل می‌کند.

  • قیمت: 2.99 دلار؛ همراه پرداخت درون برنامه‌ای
  • سازنده:  Atypical Games
  • سیستم عامل: اندروید و آی او اس
  • حجم: 1.9 گیگابایت و ۱.۵ گیگابایت
  • آنلاین: خیر
دانلود از گوگل پلی استور برای اندروید و iOS
دانلود از اپ استور

Call of Duty Mobile

آخرین عنوان فهرست ما که اتفاقا شاید محبوب‌ترین آن هم باشد، Call of Duty می‌باشد. به راحتی می‌توان گفت که این عنوان پرطرفدارترین شوتر اندروید و iOS است که تعداد زیادی از نقشه‌های نام آشنا را در اختیار طرفداران قدیمی این مجموعه قرار می‌دهد. اکتیویژن ساخت این عنوان را تا حدودی به نحوه احسنت انجام داده. البته که دراپ‌های آن عالی نیستند و بازیکنان به ناچار به سوی بتل پس کشیده می‌شوند. هرچند شکل بازی به گونه‌ای نیست که برای چند دست بازی کردن با دوستانتان به بتل پس نیاز داشته باشید. این هم یکی دیگر از مواردی است که این عنوان در آن خوب عمل کرده.

بله، این عنوان رایگان است، اما نگذارید این رایگان بودن باعث شود در نظر شما بی ارزش جلوه کند و حتما چند دستی با آن بازی کنید، چرا که شوتری است که تجربه‌ای آشنا و فرح‌بخش را در اختیارتان می‌گذارد. فقط آگاه باشید که پرداخت مقدار زیادی روی لوازم تزئینی در این عنوان بسیار آسان است و مراقب باشید که حساب خریدهایتان از دستتان در نرود.

  • قیمت: رایگان؛ همراه پرداخت درون برنامه‌ای
  • سازنده:  Activision Publishing, Inc
  • سیستم عامل: اندروید و آی او اس
  • حجم: 2.3 و ۲.۵ گیگابایت
  • آنلاین: بله
دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از اپ استور

عناوین اکشن جذاب دیگری هم وجود دارند که در این فهرست ذکر نشده‌اند و در مقالات بعدی به آنها پرداخته خواهد شد. پس اگر شما هم عنوان اکشنی مد نظرتان دارید که از آن لذت می‌برید، بی درنگ آن را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.