ثبت نشان تجاری realityOS؛ احتمال معرفی این سیستم عامل در رویداد WWDC 2022 قوت گرفت - تکفارس 
ثبت نشان تجاری realityOS؛ احتمال معرفی این سیستم عامل در رویداد WWDC 2022 قوت گرفت - تکفارس 

ثبت نشان تجاری realityOS؛ احتمال معرفی این سیستم عامل در رویداد WWDC 2022 قوت گرفت

افشین نوری
۸ خرداد ۱۴۰۱ - 22:19
رویداد WWDC 2022

ما در آستانه رویداد WWDC 2022 اپل هستیم و حالا یک کاربر توییتری به نام Parker Ortolani اسناد مربوط به نشان تجاری سیستم‌ عامل realityOS اپل را فاش کرده است. این سیستم عامل قرار است روی هدست واقعیت ترکیبی (AR/VR) اپل استفاده بشود. 

طبق این اسناد،  اپل در دسامبر ۲۰۲۱ نشان تجاری realityOS را به ثبت رسانده است و مهلت ثبت آن در خارج از کشور آمریکا تا تاریخ ۶ ژوئن ۲۰۲۲ بوده است که نزدیکی این تاریخ با زمان برگزاری رویداد WWDC نشان می‌دهد که ما در حال نزدیک شدن به معرفی این سیستم عامل هستیم. 

افشاگر توییتری گفته است که اپل ظاهرا این نشان تجاری را به اسم خودش ثبت نکرده است بلکه آن را به اسم یک شرکت دیگر به نام Realityo Systems LLC ثبت کرده است و این نشان می‌دهد که اپل تمایلی به آشکار کردن این نشان تجاری نداشته است و ‌می‌خواسته آن را تا زمان معرفی‌اش مخفی نگه دارد.‌

بد نیست بدانید که اطلاعات مربوط به سیستم عامل realityOS برای اولین بار در در لاگ‌های مربوط به به‌روزرسانی اپ استور اپل مشاهده شده بود. از طرف دیگر، خبرگزاری بلومبرگ نیز چند سال پیش اطلاعاتی درباره این نرم‌افزار اختصاصی فاش کرده بود و گفته بود که اسم رمزی این سیستم عامل Oak است.‌

اکر اپل بتواند اولین هدست واقعیت ترکیبی را طبق پعده‌ای که داده است در اواخر امسال رونمایی کند، شاهد استفاده از این سیستم عامل جدید روی این دستگاه خواهیم بود. این هدست مجهز به سخت‌افزارهای پیشرفته‌ای خواهد بود که از آن جمله می‌توان به تراشه قوی، ۱۵ دوربین و نمایشگر ۴K اشاره کرد. این هدست همچنین از ژست‌های حرکتی و فناوری ردیابی چشم کاربر پشتیبانی خواهد کرد.

حالا باید منتظر بمانیم و بببنیم اپل در رویداد WWDC خود چه سورپرایزهایی برای ما خواهد داشت. 

منبع: Macrumors

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید