تراشه های رایزن ۷۰۰۰ در بخش حافظه نسبت به اینتل رپتور لیک برتری خواهند داشت - تکفارس 
تراشه های رایزن ۷۰۰۰ در بخش حافظه نسبت به اینتل رپتور لیک برتری خواهند داشت - تکفارس 

تراشه های رایزن ۷۰۰۰ در بخش حافظه نسبت به اینتل رپتور لیک برتری خواهند داشت

مهدی حلوائی
۸ خرداد ۱۴۰۱ - 19:27
رایزن 7000 DDR5

تراشه‌های دسکتاپ نسل ۱۳ اینتل رپتور لیک S تقریباً همزمان با سری رایزن ۷۰۰۰ شرکت ای ام دی معرفی خواهند شد. هر دو سری از این تراشه‌ها از استانداردهای PCIe 5.0 و DDR5 پشتیبانی می‌کنند اما گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که تراشه‌های دسکتاپ جدید تیم قرمز در بخش حافظه نسبت به رقیب خود برتری خواهند داشت.

شرکت MiTAC اخیراً لیستی از مشخصات مادربرد PH12ADI خود را منتشر کرده که در آن به سرعت حافظه‌ی تراشه‌های دسکتاپ نسل ۱۳ اینتل نیز اشاره شده است. بر اساس این اطلاعات، تراشه‌های رپتور لیک S از حافظه‌های DDR5-5200 پشتیبانی می‌کنند و این در حالی است که گمانه‌زنی‌های قبلی به پشتیبانی آن‌ها از حافظه‌ی DDR5-5600 اشاره داشته‌اند. در طرف دیگر، تراشه‌های ای ام دی رایزن ۷۰۰۰ از حافظه‌های DDR5-5600 بهره خواهند برد.

اینتل رپتور لیک

در صورتی که اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت شرکت MiTAC صحت داشته باشد، تراشه‌های دسکتاپ جدید ای ام دی در بخش حافظه از رقیب خود پیشی خواهند گرفت. ای ام دی همچنین اطمینان زیادی نسبت به فناوری EXPO و توانایی‌های اورکلاکینگ آن داشته و انتظار می‌رود که در پاییز سال جاری شاهد رقابتی جدی بین این شرکت و تیم اینتل باشیم.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید