تیم کوک دومین مدیر عامل پردرآمد سال ۲۰۲۱؛ ایلان ماسک در صدر - تکفارس 
تیم کوک دومین مدیر عامل پردرآمد سال ۲۰۲۱؛ ایلان ماسک در صدر - تکفارس 

تیم کوک دومین مدیر عامل پردرآمد سال ۲۰۲۱؛ ایلان ماسک در صدر

مهدی حلوائی
۷ خرداد ۱۴۰۱ - 22:21
تیم کوک

بر اساس لیست وب‌سایت Fortune 500، تیم کوک با درآمد ۷۷۰ میلیون دلار پس از ایلان ماسک دومین مدیر عامل پردرآمد سال ۲۰۲۱ بوده است. با این وجود، Fortune تایید کرده است که ارقام اعلام شده تنها مربوط به حقوق پایه‌ی تیم کوک نبوده و مدیر عامل اپل مبلغ یادشده را از طریق سود سهام خود در اپل و چندین مورد دیگر به‌دست آورده است.

تیم کوک در سال ۲۰۲۱ علاوه بر دریافت حقوق پایه‌، حدود ۸۲ میلیون دلار از طریق سود سهام، حدود ۶۳۰ میلیون دلار از طریق هزینه‌های امنیت شخصی و حدود ۷۱۲ میلیون دلار را نیز برای استفاده از جت شخصی دریافت کرد. در ماه مارچ ۲۰۲۱، بسیاری از منتقدین از سهام‌داران اپل درخواست کرده بودند که با اعطای پاداش ۹۹ میلیون دلاری به مدیر عامل این شرکت مخالفت کنند اما سهام‌داران به این بسته رای مثبت دادند.

وب‌سایت Fortune در گزارش خود اعلام کرده است که تیم کوک با توجه به رشد ارزش اپل در سال گذشته و همچنین سود ۹۵ میلیون دلاری این شرکت در پایان سال، شایستگی دریافت چنین درآمدی را داشته است. جنسن هوآنگ، مدیر عامل انویدیا، و رید هیستینگز، مدیر عامل نتفلیکس، به ترتیب با ۵۶۱ و ۴۵۳ دلار درآمد در جایگاه‌های بعدی لیست پردرآمدترین مدیران عامل سال ۲۰۲۱ قرار دارند.

منبع: AppleInsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید