تلگرام ظاهراً توسعه نسخه پولی خود را آغاز کرده است - تکفارس 
تلگرام ظاهراً توسعه نسخه پولی خود را آغاز کرده است - تکفارس 

تلگرام ظاهراً توسعه نسخه پولی خود را آغاز کرده است

افشین نوری
۷ خرداد ۱۴۰۱ - 11:09
تلگرام

همه کاربران تلگرام، این اپلیکیشن پیام‌رسانی را با شعارهایی مثل “تلگرام برای همیشه رایگان است، بدون تبلیغات و بدون هزینه اشتراک” می‌شناسند. مقامات تلگرام نیز بارها تاکید کرده‌اند که این شرمت قصد دریافت پول از کاربران خود را ندارد و هرگز به‌دنبال چنین کاری نیست. 

حالا به نظر می‌رسد تلگرام فکرهای دیگری در سر دارد و ظاهرا در حل توسعه نسخه پولی جدیدی به نام Telegram Premium است. این سرویس با دریافت هزینه اشتراک ماهانه از کاربران خود، خدمات و قابلیت‌های انحصاری در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد. این قابلیت‌های ویژه مثلا شامل استیکرها و ایموجی‌های منحصربه‌فرد خواهند بود. 

بر اساس اطلاعاتی در نسخه بتا تلگرام به دست آمده است هیچ شکی باقی نمی‌ماند که نسخه پولی تلگرام هم‌اکنون در حال توسعه است و با توجه به این شرایط می‌توان گفت که شعار “رایگان برای همیشه” دیگر معنایی در تلگرام نخواهد داشت و باید منتطر پولی شدن برخی قابلیت‌ها و امکانات این اپلیکیشن پیام‌رسانی باشیم.‌‌

تلگرام

بر اساس اطلاعاتی که یک توسعه‌دهنده موبایل به نام Alessandro Paluzzi از نسخه بتا تلگرام به دست آورده است شعار جدید این پلتفرم احتمالا این خواهد بود: “تلگرام فضای ابری نامحدود و رایگان را برای ذخیره فایل‌ها ارائه خواهد کرد”. این تغییر شعار نشان می‌دهد که تلگرام به فکر ایجاد دو بخش رایگان و پولی برای سرویس‌های خود است. 

نلگرام ممکن است در آپدیت بعدی خود این شعار را اعمال کند و به تدریج شروع به عرضه خدمات پولی خود برای کاربران بکند. از آنجائیکه هم‌اکنون اکثر شبکه‌های اجتماعی به سراغ پولی کردن بخش از خدمات خود رفته‌اند، جای تعجبی ندارد که تلگرام نیز بخواهد چنین کاری را بکند. 

برای مثال، توییتر سرویس پولی تویبتر آبی را ارائه کرده است و واتساپ هم‌اکنون دارای اکانت‌های بیزنس است که به صورت اشتراکی هستند. هدف همه این شرکت‌ها از ارائه چنین سرویس‌هایی قطعا کسب درآمد است. 

 طبق شایعات، مشترکین سرویس پولی تلگرام دارای یک علامت ویژه در کنار پروفایل خود خواهند بود که آن‌ها را متمایز خواهد کرد. همچنین در این سرویس، استیکرها و ری‌اکشن‌های انحصاری و امکانات دیگری نیز ارائه خواهد شد. 

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم تلگرام برای این سرویس پولی خود چه فکرهایی در سر دارد و هزینه اشتراک ‌آن چقدر خواهد بود. نظر شما درباره این اقدام تلگرام چیست؟

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید