کارت های گرافیکی RDNA3 شرکت AMD از فناوری UHBR20 پشتیبانی خواهند کرد - تکفارس 
کارت های گرافیکی RDNA3 شرکت AMD از فناوری UHBR20 پشتیبانی خواهند کرد - تکفارس 

کارت های گرافیکی RDNA3 شرکت AMD از فناوری UHBR20 پشتیبانی خواهند کرد

افشین نوری
۶ خرداد ۱۴۰۱ - 10:50
AMD

ما چند ماه تا زمان معرفی نسل بعدی کارت‌های گرافیکی AMD فاصله داریم و این شرکت سخت در تلاش برای توسعه نرم‌‌افزارهای این کارت‌‌ها است.

این کارت‌های گرافیکی قرار است با استفاده از معماری جدید RDNA3 ساخته شوند و‌ طبق اطلاعاتی که از پچ‌های اخیر آن‌ها به دست آمده مشخص شده است که این کارت‌ها از فناوری DisplayPort 2.0 پشتیبانی خواهند کرد و‌ قادر به ارائه بالاترین نرخ انتقال UHBR20 خواهند بود. بنابراین اگر این کارت‌ها با کابل و مانیتور مناسب استفاده بشوند از حداکثر پهنای باند ۸۰ گیگابی بر ثانیه پشتیبانی خواهند کرد.

 اخیرا انجمن استاندارد VESA شروع به عرضه تائیدیه DP 2.0 کرده است. و هم‌اکنون تعدادی کابل با تائیدیه UHBR20 ارائه شده‌اند.‌ البته طول این کابل‌ها محدود به ۸۰ سانتی‌متر است که البته این مشکل با استفاده از روش کابل‌گذاری فعال قابل جبران است.

پشتیبانی کارت‌های گرافیکی نسل بعدی AMD از فناوری UHBR20، امکان پشتیبانی از ویدیوهای HDR با رزولوشن ۴K و فرکانس ۲۴۰ هرتز یا ۸K با فرکانس ۶۰ هرتز را حتی بدون استفاده از DSC فراهم خواهد کرد.

البته یک مشکل دیگر که وجود دارد محدود بودن تعداد مانیتورهای DP 2.0 در بازار است.‌ با این حال انتظار می‌رود که میزان عرضه آن‌ها در ماه‌های آینده افزایش یابد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید