شبکه اجتماعی روسی VK اپ استور RuStore را راه‌اندازی کرد - تکفارس 
شبکه اجتماعی روسی VK اپ استور RuStore را راه‌اندازی کرد - تکفارس 

شبکه اجتماعی روسی VK اپ استور RuStore را راه‌اندازی کرد

افشین نوری
۵ خرداد ۱۴۰۱ - 08:09
روسیه

رویترز گزارش داده است که VK به‌عنوان شبکه اجتماعی روسی یک اپ استور جدید به نام RuStore راه‌اندازی کرده است که قرار است جایگزین گوگل پلی استود شود. 

این اپ استور در واقع بخشی از تلاش دولت روسیه برای ایجاد سرویس‌های جایگزین در پی تحریم‌های شرکت‌های فناوری غربی علیه روسیه است. بعد از شروع جنگ اوکراین، آمریکا و متحدانش تحریم‌هایی که را علیه روسیه اعمال کردند که باعث شد استفاده از سرویس‌های اندرویدی و آی او اس برای کاربران روسی سخت‌تر بشود.‌ 

حالا این کشور قصد دارد از ظرفیت‌های داخلی خودش برای مقابله با این تحریم‌ها استفاده بکند. اپ استور RuStore برای کاربران اندروید ارائه شده است و احتمالا به خاطر محدودیت‌های آی اپ اس برای این پلتفرم ارائه نخواهد شد.‌ این اپ استور هم‌اکنون پر از اپلیکیشن‌های روسی است و احتمالا در روزها و هفته‌های آینده گسترش خواهد یافت. 

روسیه در واکنش به تحریم‌های غرب. دسترسی به سرویس‌های فیس بوک، توییتر و گوگل را محدود کرده است و ظاهرا قرار نیست تغییری در شرایط موجود ایجاد بشود.‌

در حال حاضر شرکت‌های مختلفی اپ استور اختصاصی خودشان را دارند. هواپی فروشگاه اپ گالری را دارد، آمازون اپ استور اختصاصی روی تبلت‌های فایر دارد و حتی یک اپ استور به نام F-Droid وجود دارد که میزبان اپلیکیشن‌های متن باز است. 

اپ استور RuStore با ۱۰۰ اپلیکیشن راه‌اندازی شده است و برخی از آن‌ها شامل سرویس‌های دولتی می‌شوند. با این حال، رئیس VK کفته است که تیم او همه تلاش خود را خواهد کرد تا این اپ استور را تبدیل به یک اپ استور بزرگ بکنند.

منبع: Neowin

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.