ویندوز ۱۱ سرانجام از ویجت های شخص ثالث پشتیبانی می کند - تکفارس 
ویندوز ۱۱ سرانجام از ویجت های شخص ثالث پشتیبانی می کند - تکفارس 

ویندوز ۱۱ سرانجام از ویجت های شخص ثالث پشتیبانی می کند

افشین نوری
۵ خرداد ۱۴۰۱ - 07:34
ویندوز ۱۱

مایکروسافت سال گذشته ویندوز ۱۱ را معرفی کرد و تاکنون قابلیت‌هایی را به آن اضافه کرده است. این سیستم عامل تقریبا شبیه به ویندوز ۱۰ است اما برخی المان‌های آن حذف و برخی المان‌های جدید به آن افزوده شدند. 

قابلیت ویجت‌ها نیز یکی از بخش‌هایی است که مایکروسافت سعی دارد آن را در ویندوز ۱۱ بهبود ببخشد. این شرکت قصد دارد به توسعه‌دهندگان اجازه دهد تا ویجت‌های خودشان را برای این سیستم عامل ارائه کنند. 

ویندوز ۱۱

ویندوز ۱۱ هم‌اکنون دارای ویجت‌های محدودی است که تعداد آن‌ها فقط ۱۱ عدد است و شامل ویجت‌های ورزش، گیم، عکس‌ها، سرگرمی و آب‌وهوا می‌شوند. حالا قرار است ویجت‌های شخص ثالث نیز به آن‌ها اضافه شوند و تنوع آن‌ها افزایش بیابد. 

ویندوز ۱۱ به توسعه‌دهندگان اجازه خواهد داد تا ویجت‌های خودشان را در اپلیکیشن‌های Win32 و PWA بسازند. مایکروسافت اخیرا ویجت جستجوی وب را نیز به ویندوز ۱۱ اضافه کرده است که امکان جستجو بدون باز کردن مرورگر را امکان پذیر خواهد کرد.

در هر حال به نظر می‌رسد که مایکروسافت از هیچ تلاشی برای بهبود ویندوز ۱۱ فرو نمی‌گذارد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که در ادامه چه قابلیت‌هایی برای آن ارائه می‌شود. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید