شایعه: همه مدل های گلگسی S23 و S24 سامسونگ مجهز به تراشه اسنپدراگون خواهند بود - تکفارس 
شایعه: همه مدل های گلگسی S23 و S24 سامسونگ مجهز به تراشه اسنپدراگون خواهند بود - تکفارس 

شایعه: همه مدل های گلگسی S23 و S24 سامسونگ مجهز به تراشه اسنپدراگون خواهند بود

افشین نوری
۴ خرداد ۱۴۰۱ - 14:04
گلکسی S22

طبق یک گزارش جدید، سامسونگ نیز مثل اپل قصد دارد برای گوشی پرچمدار گلکسی S خود از تراشه‌هایی با طراحی جدید بسازد و به همین خاطر یک تیم اختصاصی جدید به نام Dream Team ایجاد کرده است.

اپل در حال حاضر از پردازنده‌های سری A خود در داخل آیفون‌ها استفاده می‌کند و حالا سامسونگ ‌نیز می‌خواهد تراشه‌های رده‌بالا برای سری گلکسی S خود طراحی و تولید کند. به این ترتیب، تا آن موقع همه مدل‌های گلکسی S23 و S24 از تراشه‌های اسنپدراگون استفاده خواهند کرد. سامسونگ تاکنون از تراشه‌های اگزینوس خود در برخی بازارها استفاده می‌کرد.‌

البته ما به خاطر می‌آوریم که سامسونگ در سال ۲۰۱۵ به خاطر مشکل داغ کردن اسنپدراگون ۸۱۰ در داخل گلکسی S6 مجبور شد به جای آن از تراشه اگزینوس ۷ اوکتا در داخل این گوشی استفاده و آن را مجددا عرضه کند.

طبق شایعات، اپل نیز امسال از تراشه سال گذشته A15 خود در داخل مدل‌های غیر پرو آیفون ۱۴ استفاده خواهد کرد و مدل‌های پرو را مجهز به تراشه جدید A16 خواهد کرد. ‌

تراشه‌های آینده سامسونگ نه‌تنها در داخل سری گلکسی S بلکه در داخل گوشی های تاشو این شرکت نیز ممکن است استفاده شوند. اما مشکلی که الان سامسونگ با آن روبه‌روست این است که فناوری ۴ نانومتری این شرکت چندان بهینه نیست و‌ اخیرا یک بررسی نشان داده است که ۳۵ درصد از تراشه‌های ساخته شده با این فناوری سامسونگ نتوانسته‌اند از کنترل کیفیت عبور کنند.

این در حالیست که فناوری ۴ نانومتری TSMC بسیار بهینه است و ۷۰ درصد کارایی بهتری دارد. سامسونگ احتمالا از تراشه‌های جدید خود در داهل سری گلکسی S25 در سال ۲۰۲۵ استفاده خواهد مرد.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید