شایعه: اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بسیار کم مصرف خواهد بود - تکفارس 
شایعه: اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بسیار کم مصرف خواهد بود - تکفارس 

شایعه: اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بسیار کم مصرف خواهد بود

افشین نوری
۴ خرداد ۱۴۰۱ - 07:38
اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس

کوالکام به‌تازگی از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس رونمایی کرد و گفته می‌شود این تراشه عملکرد بهتر و مصرف انرژی کمتری نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ دارد حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که کوالکام در حال توسعه تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای سال ۲۰۲۳ است.

یک افشاگر مطرح به نام آیس یونیورس فاش کرده است که‌ اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به میزان قابل‌توجهی مصرف انرژی پایین‌تری نسبت به مدل‌های قبلی خود خواهد داشت و این تراشه به‌خاطر مشکلاتی که در فناوری ساخت ۳ نانومتری وجود دارد، از همان فناوری ۴ نانومتری TSMC که در ساخت اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس استفاده شده بهره خواهد برد.

آیس یونیورس همچنین گفته است که اسنپدراکون ۸ نسل ۲ به جای هسته پردازشی ARM Cortex X2 از هسته قدرتمندتر Cortex X3 بهره خواهد برد و به همین‌خاطر کوالکام هیچ نگرانی از بابت رقبای خود مثل سامسونگ نخواهد داشت. سامسونگ گفته است که تراشه‌های نسل بعدی اگزینوس خود را احتمالا سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد کرد.‌

آیس یونیورس در ادامه ادعا کرده است که گلکسی S22 FE به جای تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ یا اسنپدراگون ۸ نسل ۱ از تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ بهره خواهد برد. شایعات قبلی نیز این موضوع را تائید کرده بودند. دایمنسیتی ۹۰۰۰ احتمالا قبل از پایان سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد و انتطار می‌رود عملکرد خوبی داشته باشد.

منبع: Notebookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.