تراشه رایزن ۹ ۶۹۰۰HX در بنچمارک PassMark مشاهده شد - تکفارس 
تراشه رایزن ۹ ۶۹۰۰HX در بنچمارک PassMark مشاهده شد - تکفارس 

تراشه رایزن ۹ ۶۹۰۰HX در بنچمارک PassMark مشاهده شد

مهدی حلوائی
۳ خرداد ۱۴۰۱ - 20:46
رایزن 9 6900HX

تراشه‌ی رایزن ۹ ۶۹۰۰HX سرانجام در بنچمارک PassMark مشاهده شد و هر چند که با توجه به نتایج عملکرد آن در این بنچمارک نمی‌توان آن را بهترین تراشه‌ی موجود دانست اما کاربرانی که قصد خرید لپ تاپ‌هایی مانند ایسوس راگ زفیروس دوئو ۱۶ را دارند از عملکرد آن راضی خواهند بود.

رایزن ۹ ۶۹۰۰HX از ۸ هسته، ۱۶ رشته و فرکانس توربوی ۴.۹ گیگاهرتز بهره برده و به تراشه‌ی گرافیکی رادئون ۶۸۰M با ۱۲ واحد پردازشی و سرعت ۲۴۰۰ مگاهرتز مجهز شده است. این تراشه موفق شد تا در آزمایش‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای PassMark به ترتیب نمرات ۳،۴۶۶ و ۲۴،۱۴۳ را کسب کند. برای مقایسه، عملکرد تراشه‌ی اینتل i7-12800H در آزمایش‌های تک‌هسته‌ای این بنچمارک ۳ درصد بهتر از رایزن ۹ ۶۹۰۰HX بوده اما تراشه‌ی جدید ای ام دی در بخش چندهسته‌ای ۲۶ درصد قدرتمندتر از تراشه‌ی سری آلدر لیک تیم آبی ظاهر شده است.

رایزن 9 6900HX

در حال حاضر به‌طور دقیق مشخص نیست که میزان مصرف انرژی رایزن ۹ ۶۹۰۰HX در آزمایش‌های PassMark چه مقدار بوده است اما می‌توان حدس زد که این تراشه مصرف کمتری نسبت به تراشه‌های اینتل داشته باشد. رایزن ۹ ۶۹۰۰HX همچنین به‌لطف تراشه‌ی گرافیکی خود توانایی اجرای بازی‌های سنگینی مانند God of War و Cyberpunk 2077 با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ فریم ۳۰ را دارد و از فناوری رهگیری پرتو نیز پشتیبانی می‌کند.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید