مارک زاکربرگ به خاطر رسوایی Cambridge Analytica مورد پیگرد قانونی قرار گرفت - تکفارس 
مارک زاکربرگ به خاطر رسوایی Cambridge Analytica مورد پیگرد قانونی قرار گرفت - تکفارس 

مارک زاکربرگ به خاطر رسوایی Cambridge Analytica مورد پیگرد قانونی قرار گرفت

افشین نوری
۳ خرداد ۱۴۰۱ - 09:05
اینستاگرام

قاضی دادگاه منطقه کلمبیا واشنگتن دی‌سی علیه مارک زاکربرگ مدیرعامل متا به خاطر دادن مخفیانه اطلاعات شخصی کاربران فیس بوک به Cambridge Analytica اقامه دعوا کرده است.

این قاضی اعا کرده است که زاکربرگ به موسسه Cambridge Analytica اجازه داده است تا به اطلاعات شخصی بیش از ۷۰ میلیون کاربر آمریکایی فیس بوک دسترسی پیدا کند که این اطلاعات شامل محل زندگی افراد نیز می‌شده است. ظاهرا موسسه مذکور از این اطلاعات برای ارسال تبلیغات انتخاباتی در جریان انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا استفاده کرده است.

این دادگاه قبلا نیز متا را به‌خاطر یک رسوایی دیگر در سال ۲۰۱۸ مورد پیگرد قرار داده بود. اما این بار خود شخص زاکربرگ مورد اتهام مستقیم قرار دارد و او متهم است که بر خلاف یکی از قوانین آمریکا که مانع از قراردادهای فریبکارانه بین دو شرکت می‌شود عمل کرده است.

زاکربرگ متهم است که با علم به این قوانین از اعتماد کاربران فیس بوک سواستفاده کرده است و اطلاعات شخصی آن‌ها را در اختیار یک موسسه تحقیقاتی برای اهداف سیاسی گذاشته است.

قرارداد فی ما بین فیس بوک و Cambridge Analytica باعث شده تا امنیت میلیون‌ها شهرودند آمریکایی به‌خاطر درز اطلاعات شخصی‌شان به خطر بیفتد و مسئول همه این‌ها کسی نیست جز زاکربرگ که در راس تصمیم‌گیری قرار داشته است.‌

این شکایت نشان می‌دهد که مقامات قضایی آمریکا نسبت به حفظ حریم خصوصی کاربران بسیار حساس هستند و همه شرکت‌ها از جمله متا باید در قبال رفتار خود پاسخکو باشند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که واکنش زاکربرگ به این طرح شکایت چه خواهد بود.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید