مایکروسافت می خواهد یک گوشی تاشو با قابلیت خم شدن در دو جهت بسازد - تکفارس 
مایکروسافت می خواهد یک گوشی تاشو با قابلیت خم شدن در دو جهت بسازد - تکفارس 

مایکروسافت می خواهد یک گوشی تاشو با قابلیت خم شدن در دو جهت بسازد

افشین نوری
۳ خرداد ۱۴۰۱ - 08:03
مایکروسافت

این‌روزها بازار گوشی‌های تاشو مورد توجه مشتریان قرار گرفته است و دو ترند اصلی در این بازار قابل مشاهده است. یک ترند مربوط به گلکسی زد فولد ۳ که به سمت داخل خم می‌شود و ترند دیگر مربوط به هواوی Xs 2 می‌شود که به سمت بیرون تا می‌شود. این دو مدل از نظر طراحی تفاوت‌های بسیار زیادی باهم دارند ولی هر دوی آن‌ها در حالت کاملا باز نمایشگر بزرگی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

خیلی از کاربران ممکن است در انتخاب این دو نوع طراحی تاشو سردرگم بشوند، اما مایکروسافت ظاهرا می‌خواهد یک دستگاه تاشو با قابلیت تا شدن در هر دو جهت ارائه کند.

طبق پتنتی که به‌تازگی توسط این شرکت به ثبت رسیده است، یک گوشی تاشو با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه حول لولا می‌تواند این قابلیت را امکان‌پذیر کند بطوریکه هم به سمت داخل خم شود و هم به سمت بیرون. در حال حاضر دستگاه سرفیس دئو ۲ مایکروسافت چنین قابلیتی دارد اما این دستگاه از دو نمایشگر مجزا برای این منظور استفاده کرده است که توسط یک لولا در وسط به هم وصل شده‌اند. بنابراین ما با یک نمایشگر واحد که قابلیت خم شد دارد طرف نیستیم.

مایکروسافت

اینکه بتوان دستگاهی با یک نمایشگر تاشو ساخت که بتواند در هر دو جهت خم بشود واقعا اتفاق جالبی خواهد بود و باید دید که مایکروسافت از چه طریقی به آن نائل خواهد شد.

ال جی اخیرا نمایشگری با این قابلیت به نمایش گذاشته بود و شاید مایکروسافت از این نمایشگر بخواهد در دستگاه جدید خود استفاده کند. ال جی در نمایشگاه SID 2022 چندین دستگاه مفهومی با این قابلیت ارائه کرده بود که شامل گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها می‌شد و امکان چرخش ۳۶۰ درجه را به آن‌ها می‌داد.

مایکروسافت

این نوع نمایشگرها معمولا با شیشه فوق‌نازک ساخته می‌شوند و دارای پوشش خاصی روی نمایشگر خود هستند. حالا باید منتظر بمانیم و بینیم مایکروسافت دستگاه تاشو خود را با چه فناوری‌های جدیدی ارائه خواهد کرد و آیا این دستگاه همان سرفیس دئو ۳ خواهد بود یا یک دستگاه دیگر. این شرکت ظاهرا امسال هیچ دستگاه تاشویی معرفی نخواهد کرد و بنابذاین باید تا سال آینده صبر کنیم.

نظر شما درباره طراحی دستگاه پتنت مایکروسافت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید