یوتیوب بیش از ۷۰ هزار ویدیو و ۹ هزار کانال مرتبط با جنگ اوکراین را حذف کرد - تکفارس 
یوتیوب بیش از ۷۰ هزار ویدیو و ۹ هزار کانال مرتبط با جنگ اوکراین را حذف کرد - تکفارس 

یوتیوب بیش از ۷۰ هزار ویدیو و ۹ هزار کانال مرتبط با جنگ اوکراین را حذف کرد

مهدی حلوائی
۲ خرداد ۱۴۰۱ - 21:54
یوتیوب

هر چند که یوتیوب جزو معدود پلتفرم‌هایی است که هنوز در روسیه به فعالیت خود ادامه می‌دهد اما بر اساس گزارش خبرگزاری گاردین، این شرکت امروز بیش از ۷۰ هزار ویدیو و ۹ هزار کانال مرتبط با جنگ اوکراین را به علت استفاده‌ی آن‌ها از عبارت “ماموریت آزادی” به جای “اشغال” حذف کرده است.

گوگل پس از حمله‌ی نظامی روسیه به کشور اوکراین تمامی تبلیغات خود را در این کشور متوقف کرد. این شرکت همچنین از حذف محتوای مرتبط با اشغال نظامی اوکراین توسط روسیه از یوتیوب مخالفت کرد و به همین دلیل نیز استفاده سرویس گوگل نیوز در مسکو غیرقانونی اعلام شد. با این وجود یوتیوب، که تعداد ۹۰ میلیون کاربر روسی را در اختیار دارد، هنوز توسط دولت روسیه ممنوع نشده است.

یوتیوب در خصوص ادامه فعالیت خود در روسیه اعلام کرد که این پلتفرم برای کاربران روسی به محلی برای دریافت اطلاعات سانسورنشده در مورد جنگ تبدیل شده است. در حال حاضر اخبار مرتبط با جنگ بیش از ۴۰ میلیون بازدید در کشور اوکراین داشته است. گوگل اخیراً به علت عدم حذف ویدیوهایی که مقامات روسیه آن‌ها را غیرقانونی دانسته‌اند به پرداخت ۷.۲ میلیون روبل (حدود ۱۹۸ میلیون دلار) جریمه شد و شعبه‌ی روسیه‌ی این شرکت نیز اعلام ورشکستگی کرد.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید