فضاپیمای جویس برای بررسی قمرهای یخ زده مشتری آماده پرتاب می شود - تکفارس 
فضاپیمای جویس برای بررسی قمرهای یخ زده مشتری آماده پرتاب می شود - تکفارس 

فضاپیمای جویس برای بررسی قمرهای یخ زده مشتری آماده پرتاب می شود

افشین نوری
۲ خرداد ۱۴۰۱ - 09:30
فضاپیمای جویس

فضاپیمای جویس (Juice) که متعلق به آژانس فضایی اروپاست کم‌کم برای پرتاب به سمت مشتری و انجام ماموریت هیجان‌انگیز خود درباره این سیاره غول‌پیکر آماده می‌شود. این فضاپیما قرار است برای بررسی قمرهای یخ‌زده مشتری به فضا فرستاده شود.

این فضاپیما به‌تازگی مراحل پایانی آماده‌سازی خود را به اتمام رسانده است و سخت‌افزارهای آن به‌صورت یکپارچه در آمده‌اند. حالا دانشمندان می‌خواهد آخرین تست آن را قبل از پرتاب آن در سال ۲۰۲۳ انحام بدهند.
یکی از مدیران این پروژه به نام Manuela Baroni گفته است:

ما آماده‌ایم تا آخرین تست فضاپیمای جویس را بعد از ادغام و یکپارچه‌سازی سخت‌افزارهای آن انجام دهیم. الان همه ابزارها و آنتن‌های این فضاپیما سر جای خود هستند و امیدواریم که در آخرین تست این فضاپیما همه چیز خوب کار کند. ‌

فضاپیمای جویس علاوه بر بررسی مشتری، سه قمر Callisto، اروپا و Ganymede را نیز از نزدیک مورد بررسی قرار خواهد داد. این قمرهای یخ‌زده هدف‌های بسیار مناسبی برای جستجوی حیات هستند و دانشمندان احتمال می‌دهد در زیر سطح آن اقیانوس‌های آب وجود داشته باشد. جویس قرار است ترکیب شیمیایی و وضعیت جو این قمرها را با جزئیات دقیق‌تری بررسی کند.

یکی دیگر از محققان این پروژه گفته است:

مشتری دارای تابش‌های بسیار تهاجمی در محیط اطراف خود است و همین موضوع طراحی یک فضاپیمای مناسب برای تحمل آن شرایط را دشوار کرده است.‌

فضاپیمای جویس قرار است در شش ماه آینده تست‌های نهایی خود را بگذراند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن آن‌ها، به منطقه French Guiana حمل خواهد شد تا آماده پرتاب با راکت Ariane 5 شود. پیش‌بینی می‌شود این فضاپیما در سال ۲۰۳۱ به اطراف مشتری برسد و قرار است به مدت چهار سال به بررسی قمرهای مشتری بپردازد‌.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید