ویدیوی جعبه گشایی پیکسل 6a گوگل منتشر شد- تکفارس
ویدیوی جعبه گشایی پیکسل 6a گوگل منتشر شد- تکفارس

ویدیوی جعبه گشایی پیکسل ۶a خبر از بهبود حسگر اثر انگشت می دهد

مهدی ملکی
۱ خرداد ۱۴۰۱ - 18:48
پیکسل گوگل

گوگل در رویداد I/O 2022 از پیکسل ۶a رونمایی کرد. پیش از عرضه رسمی این گوشی به بازار، اکنون یک ویدیو جعبه گشایی از آن توسط شعبه فرانسه این شرکت در فضای مجازی منتشر شده است. این ویدیو محتویات جعبه و همچنین نگاهی سریعی به عملکرد حسگر اثر انگشت را به ما نشان می‌دهد.

اگر اخبار را دنبال می‌کنید، حتماً اطلاع دارید که حسگر اثر انگشت پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو سرعت مطلوبی نداشت. حداقل در این ویدیو ۳ دقیقه‌ای به نظر می‌رسد شرایط تغییر کرده و اکنون حسگر اثر انگشت زیرنمایشگر پیکسل ۶a، بسیار سریع عمل می‌کند.

پیکسل ۶a مجهز به یک نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED با رزولوشن ۲۴۰۰x۱۰۸۰ پیکسل است و فقط از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. این در حالیست که پیکسل ۶ و ۶ پرو به‌ترتیب از نرخ‌های ۹۰ و ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کردند.

طراحی این گوشی بسیار شبیه به گوشی‌های پیکسل ۶ است و از یک فریم آلومینیومی بهره می‌برد. با این حال، پوشش شیشه جلوی آن از گوریلا گلس ویکتوس به گوریلا گلس ۳ تنزل یافته و قاب پشت نیز از جنس پلاستیک است.

پیکسل ۶a از استاندارد IP67 پشتیبابی می‌کند و در این بخش نیز نسبت به دو مدل دیگر پیکسل ۶ که از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کردند تنزل پیدا کرده است.

پیکسل ۶a از همان تراشه تنسور گوگل که روی گوشی‌های پیکسل ۶ استفاده شده بود بهره برده و مجهز به یک چیپ امنیتی Titan M2 نیز است. این گوشی با ۶ گیگابایت رم LPDDR5 و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 ارائه شده است.

دوربین‌های این گوشی شامل دو دوربین ۱۲.۲ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکی می‌شوند و برای دوربین سلفی نیز از یک حسگر ۷ مگاپیکسلی استفاده شده است.

سایر مشخصات پیکسل ۶a شامل اتصال ۵G، اسپیکرهای استزیو، سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر، پشتیبانی از HDR، میکروفون‌های دوگانه و سیستم‌عامل اندروید ۱۲ و پنج سال پشتیبانی امنیتی می‌شوند.

در سوی دیگر جزئیات چندان خاصی در این ویدیو برای اشاره وجود ندارد. جعبه پیکسل ۶a همانند پرچم‌داران سامسونگ و اپل، کاملاً باریک است و از آن‌جایی که خبری از آداپتور شارژ درون آن نیست، انتظار دیگری هم نمی‌رود. با این وجود درون جعبه یک کابل USB-C‌ و همچنین یک تبدیل USB-C به USB-A وجود دارد.

راهنمای شروع کاربر،‌ کاغذهای ضمانت و البته سوزن سیم‌کارت از دیگر محتویات جعبه پیکسل ۶a هستند. گوگل برای اولین بار در این ویدیو دست به بازاریابی پردازنده تنسور خود هم زده است. فراتر از این نباید از یاد ببریم که پیکسل ۶a تا پیش از تابستان امسال راهی بازار نمی‌شود، پس احتمالاً باز هم شاهد ویدیوهای دقیق‌تر، پرجزئیات‌تر و بیشتری خواهیم بود.

منبع: Android Police

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید