مقایسه تراشه های اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ - تکفارس 
مقایسه تراشه های اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ - تکفارس 

مقایسه تراشه های اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس و اسنپدراگون ۸ نسل ۱

مهدی حلوائی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 19:13
اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس

کوالکام روز گذشته تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس را معرفی کرد و حالا وقت آن رسیده که این تراشه‌ی جدید را با پرچمدار قبلی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مقایسه کنیم.

مطالب مرتبط:

همان‌طور که گزارش‌های قبلی نیز به آن اشاره کرده بودند، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل۱ پلاس بر پایه‌ی فرآیند تولید ۴ نانومتری شرکت TSMC طراحی شده است و این موضوع نه تنها فرکانس هسته‌های قدرتمند بلکه فرکانس هسته‌های کم‌مصرف این تراشه را نیز نسبت به پرچمدار قبلی کوالکام افزایش داده است. این موضوع نشان می‌دهد که استفاده از فرآیند تولید مناسب تا چه حد بر عملکرد تراشه‌ها تاثیر می‌گذارد.

اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس

اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس از یک هسته‌ی X2 با فرکانس ۳.۲۰ گیگاهرتز، سه هسته‌ی A710 با فرکانس ۲.۸۰ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی A510 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز تشکیل شده است. در طرف دیگر، اسنپدراگون ۸ نسل ۱ از هسته‌های مشابه با فرکانس‌های ۳.۰ گیگاهرتز، ۲.۵۰ گیگاهرتز و ۱.۸۰ گیگاهرتز بهره برده است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، فرآیند تولید ۴ نانومتری TSMC موجب افزایش فرکانس هسته‌های نسخه‌ی پلاس اسنپدراگون ۸ نسل ۱ شده است.

به‌ادعای کوالکام، عملکرد تراشه‌ی گرافیکی آدرنو ۷۳۰ اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس نسبت به نسخه‌ی موجود در اسنپدراگون ۸ نسل ۱ حدود ۱۰ درصد پیشرفت داشته و همچنین میزان مصرف باتری پرچمدار جدید این شرکت نیز با بهبود ۳۰ درصدی روبه‌رو شده است. به‌‌طور کلی می‌توان گفت که اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس تغییرات مثبتی را نسبت به تراشه‌ی قبلی کوالکام داشته و انتظار می‌رود که این تغییرات در شرایط واقعی نیز تاثیر مثبتی بر عملکرد گوشی‌ها بگذارند.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.