اینتل یک آزمایشگاه ۷۰۰ میلیون دلاری برای تحقیق روی سیستم خنک سازی غوطه وری می سازد - تکفارس 
اینتل یک آزمایشگاه ۷۰۰ میلیون دلاری برای تحقیق روی سیستم خنک سازی غوطه وری می سازد - تکفارس 

اینتل یک آزمایشگاه ۷۰۰ میلیون دلاری برای تحقیق روی سیستم خنک سازی غوطه وری می سازد

افشین نوری
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 07:49
اینتل

اینتل گفته است که قصد دارد سرمایه‌گذاری هنگفتی روی ساخت دیتاسنترهای پیشرفته‌تر خواهد کرد. این شرکت همچنین قرار است ۷۰۰ میلیون دلار برای ساخت یک مرکز تحقیق و توسعه ۲۰۰ هزار مترمربعی جهت کار روی موضوعاتی مانند فناوری خنک‌سازی غوطه‌وری، جذب و استفاده مجدد از حرارت و همچنین استفاده بهینه از آب در فرایند خنک‌سازی تجهیزات IT صرف کند. ‌

در این مرکز همچنین قرار است کار تست و کیفیت‌سنجی محصولات دیتاسنتر اینتل با نام‌های Xeon و Optane و همچنین محصولات دیگری با معماری Xe و Intel Agilex FPGA انجام بگیرد. مشتریان نیز قادر به بازدید از این آزمایشگاه خواهند بود. ساخت این مرکز قرار است از اواخر امسال در Jones Farm ایالت اورگان شروع بشود و احتمالا در سال ۲۰۲۳ شروع به کار خواهد کرد.

اینتل اخیرا از اولین سیستم خنک‌سازی غوطه‌وری مایع با قابلیت open IP رونمایی کرده است و این شرکت امیدوار است که عرضه این فناوری را در سراسر جهان سرعت ببخشد.
به غیر از اینتل شرکت‌های دیکری نیز علاقمند به فناوری خنک‌سازی غوطه‌وری مایع هستند. مایکروسافت اعلام کرده است که تست مدل دو فازی این فناوری را شروع کرده است. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم این فناوری درنهایت چه قابلیت‌هایی را در اختیار ما قرار خواهد داد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید