تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس رونمایی شد - تکفارس 
تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس رونمایی شد - تکفارس 

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس رونمایی شد

افشین نوری
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 18:28
اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس

کوالکام از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس رونمایی کرد.‌ این تراشه جایگزین اسنپدراکون ۸ نسل ۱ می‌شود و سریع‌تر و مصرف انرژی کمتری نسبت به آن دارد.

به گفته کوالکام این تراشه ۱۰ درصد عملکرد بهتر و ۳۰ درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به مدل قبلی خود دارد و سرعت کلاک هسته Cortex-X2 آن به ۳.۲ گیگاهرتز می‌رسد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس

هسته‌های دیگر این تراشه نیز شامل هسته‌های Prime با سرعت کلاک ۳.۲ گیگاهرتز، هسته‌های Gold با سرعت کلاک ۲.۷۵ گیگاهرتز و Silver با ۲ گیگاهرتز می‌شوند.

پردازنده گرافیکی این تراشه هم ۱۰ درصد عملکرد بهتر و ۳۰ درصد مصرف انرژی کمتری دارد. موتور هوش مصنوعی اسنپدراکون ۸ نسل ۱ پلاس نیز ۲۰ درصد عملکرد بهتری دارد. ضمنا مودم‌های وایرلس این تراشه نیز بهبود یافته‌اند.
به این ترتیب، تراشه جدید کوالکام می‌تواند ۱.۵ ساعت ویدیوی بیشتری را نسبت به مدل قبلی خود استریم کند‌. تماس‌های صوتی نیز ۵.۵ ساعت بیشتر از مدل قبلی قابل انجام هستند. این تراشه با استفاده از فناوری ۴ نانومتری TSMC ساخته شده است.

اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس

اعداد ذکر شده در بالا فعلا بر روی کاغذ هستند و باید دید که عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس در دنیای واقعی چگونه خواهد بود. بقیه مشخصات این تراشه مثل مدل قبلی است.

از آن جمله می‌توان به پشتیبانی از تا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5، حافظه UFS 3.1، پشتیبانی از نمایشگر QHD+ با نرخ حداکثر ۱۴۴ هرتز و رزولوشن ۴K با فناوری HDR10+ اشاره کرد.

کوالکام از مودم X65 با سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه در این تراشه استفاده کرده است و همچنین اتصالات Wi-Fi 6/6E و بلوتوث ۵.۳ را برای آن‌ در نظر گرفته است.

این تراشه از فناوری ۱۸-bit Spectra ISP برای ثبت تصاویر ۲۰۰ مگاپیکسل و ضبط ویدیوهای ۸K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

کوالکام گفته است که اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس از سه ماهه سوم ۲۰۲۲ قابل دسترس خواهد بود و شرکت‌های مختلفی مانند ایسوس، بلک شارک، لنوو، موتورولا، وان پلاس، شیائومی، ردمی و ریلمی از آن در داخل دستگا‌های خود استفاده خواهند کرد.‌

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.