تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۱ معرفی شد - تکفارس 
تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۱ معرفی شد - تکفارس 

تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۱ معرفی شد

افشین نوری
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 17:54
اسنپدراگون ۷ نسل ۱

کوالکام از تراشه ۴ نانومتری اسنپدراگون ۷ نسل ۱ رونمایی کرد. این تراشه از موتور هوش مصنوعی کوالکام، تا ۲۰۰ مگاپیکسل ثبت تصاویر و فناوری Android Ready SE برای راهکارهای پول الکترونیکی پشتیبانی می‌کند.

هسته‌های پردازشی Kryo این تراشه با سرعت کلاک ۲.۴ گیگاهرتز کار می‌کنند و در کنار آن از پردازنده گرافیکی Adreno 662 استفاده شده است. به‌گفته کوالکام این تراسه ۲۰ درصد نسبت به تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G سریع‌تر است و کارهای هوش مصنوعی را ۳۰ درصد بهتر انجام می‌دهد.

اسنپدراگون ۷ نسل ۱

کوالکام از فناوری جدیدی به نام Adreno Frame Motion Engine در این تراشه استفاده کرده است که می‌تواند نرخ فریم‌ها را هنکام بازی‌ها دو برابر کند و همزمان مصرف انرژی تراشه را در همان حد اسنپدراگون ۷۷۸G نگه دارد. این تراشه از حداکثر ۱۶ گیگابایت رم LP-DDR5 پشتیبانی می‌کند.

کوالکام از یک مودم اسنپدراگون X62 5G با سرعت دانلود ۴.۴ گیگابیت در ثانیه و قابلیت اتصال دوگانه ۵G در داخل این تراشه استفاده کرده است. پشتیبانی از WiFi 6E و بلوتوث ۵.۳ نیز برای آن در نظر گرفته شده است. فناوری ISP سه‌گانه Spectra کوالکام امکان پشتیبانی از عکاسی ۲۰۰ مگاپیکسلی و فیلمبرداری ۴K HDR را برای این تراشه به ارمغان آورده است.

اسنپدراگون ۷ نسل ۱

پشتیبانی از عکس‌های ۱۰ بیت HEIC و ضبط ویدیوی HEVC در برای آن منظور شده است. کوالکام همچنین برای اولین بار فناوری‌های Android SE و Trusted Management Engine را برای تضمین امنیت کلیدهای دیجیتالی و کیف‌پول‌ها در این تراشه عرضه کرده است.

اولین گوشی‌های محهز به اسنپدراگون ۷ نسل ۱ احتمالا در هفته‌های آینده عرضه خواهند شد. انتظار می‌رود اوپو رنو ۸ پرو اولین گوشی مجهز به این تراشه باشد که احتمالا در تاریخ ۲۸ می معرفی خواهد شد.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید